Digital Marketing Specialist

Κάποιες φορές, το ζήτημα είναι να βρίσκεσαι στο σωστό μέρος την σωστή χρονική στιγμή. Αν πιστεύεις πως ο κόσμος αλλάζει και γίνεται ψηφιακός, τότε οι θέσεις εργασίας ως Digital Marketing Specialist θα βρίσκονται στην καρδιά της αγοράς εργασίας. Περίεργες ορολογίες;

Στο κάτω κάτω ποια επιχείρηση δεν θέλει ένα καλό Marketing πλάνο που θα εκτοξεύσει τα προϊόντα της και τις υπηρεσίες της στα ύψη!

Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τον όρο Digital Marketing Specialist και θα περιγράψουμε το τι κάνει, με τι ασχολείται, ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσειςγια να εργαστείς ως Digital Marketing Specialist. Με το τέλος του άρθρου θα έχεις μια αρκετά καλή εικόνα για το αν αυτό το επάγγελμα αξίζει επιπλέον ανάλυση (αν ναι αφήνεις ένα σχόλιο στο τέλος και θα χαρούμε να το επεκτείνουμε).

Είσαι έτοιμος;

Περιγραφή Θέσης Εργασίας

Μια επιχείρηση έχει έναν κύριο σκοπό, να λύσει ένα πρόβλημα και αυτό το κάνει με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Πως αυτό θα βρεθεί από τον σταθμό παραγωγής στους καταναλωτές; Η διαδικασία είναι μεγάλη, όμως ένας από τους απαραίτητους ρόλους (ειδικότερα όταν μιλάμε για digital υπηρεσίες) είναι ο Digital Marketing Specialist.

Οι υπεύθυνοι ψηφιακού μάρκετινγκ θα συνεργάζονται με την ομάδα μάρκετινγκ, τις υποστηρικτικές ομάδες (όπως οι προγραμματιστές) και τους προμηθευτές για την έγκαιρη έναρξη των εκστρατειών, τηρώντας τον προϋπολογισμό.

Βασικές Αρμοδιότητες

Η ερώτηση που καλούμαστε να απαντήσουμε εδώ είναι “Πως είναι να δουλεύεις πως Digital Marketing Specialist;”. Πως είναι η καθημερινότητα ενός Digital Marketing Specialist λοιπόν;

Η καθημερινότητα φυσικά έχει άμεση σχέση με το πόστο και με τις αρμοδιότητες που αυτό έχει. Το πόσο καλός/η Digital Marketing Specialist είσαι, μπορεί να κριθεί από το εξής. Κάνε μια λίστα με τα παρακάτω και προσπαθησε να βάλεις ένα check σε όλα όσα γνωρίζεις. Επιπλέον, μπορείς να τα χρησιμοποιήσεις για το βιογραφικό σου!

  • Προτάσεις στρατηγικής για τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας του χρήστη στο e-shop (UI / UX)
  • Kαθοδήγηση και διαχείριση έργων SEO/SEM, βάσεων δεδομένων μάρκετινγκ, εκστρατειών email, μέσων κοινωνικής δικτύωσης ή/και προβολής διαφημίσεων
  • Επικοινωνία με εξωτερικά agencies για την υλοποίηση νέων λειτουργιών στο website
  • Επικοινωνία με εξωτερικά agencies για διαχείριση λογαριασμών Google Adwords και Social Media Ads
  • Διαχείριση ηλεκτρονικού καταστήματος / διαχείριση παραγγελιών / εξυπηρέτηση πελατών
  • Συνεργασία με την In – House ομάδες στον τομέα των Social Media.
  • Παρακολούθηση, ανάλυση, αξιολόγηση στατιστικών και KPIs.
  • Αναγνώριση του εκάστοτε στοχευόμενου κοινού και τον σχεδιασμό ψηφιακών εκστρατειών που προσελκύουν, ενημερώνουν και παρακινούν
  • Εμπειρία στα πειράματα μεταβλητών A/B και πολλαπλών μεταβλητών

Απαραίτητες Δεξιότητες

Τι Soft Skills και Hard Skills πρέπει να διαθέτει κανείς για να εργαστεί ως Digital Marketing Specialist; Αν μέχρι στιγμής, η θέση εργασίας του Digital Marketing Specialist σου φαίνεται ενδιαφέρον, παρακάτω θα βρεις μια βασική “συνταγή” για το πως να ξεκινήσεις! Ένα πρώτο πλάνο δηλαδή, μια To-Do list που ίσως πρέπει να την αναλύσεις περισσότερο.

Σίγουρα κάθε εταιρεία και κάθε οργανισμός είναι διαφορετικός. Όμως όλες οι επιχειρήσεις, που έχουν ανάγκη από έναν Digital Marketing Specialist έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Ποιος είναι αυτός; Η απάντηση εξάγεται από τον όρο Digital, τον όρο Marketing και τέλος τον όρο Specialist.

Marketing

Το Marketing είναι η “έξυπνη” προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Για να είμαστε ακριβής, σε περίπτωση που είσαι Marketer, όταν λέμε “έξυπνη” εννοούμε πως απλά δεν βγαίνεις σε μια πλατεία φωνάζοντας, “Πάρε κόσμε, πουλάω . . . τόσα €!”. Βέβαια, όποιος έχει πάει σε ένα Ελληνικό παζάρι, γνωρίζει πως και αυτό έχει μια δόση του Marketing.

Το Marketing αλλά και το Brand ενός προϊόντος, μιας υπηρεσίας, μια ολόκληρης επιχείρησης έχουν πλέον πάει σε άλλο επίπεδο. Εκεί που συναντούν αυτό που αποκαλούν πολλοί λανθασμένα τον όρο “Influencers”.

Σημασία λοιπόν, έχει ο τομέας. Είναι διαφορετικό το Marketing στο Retail, διαφορετικό όσον αφορά Ταξίδια Αναψυχής και διαφορετικό όσον αφορά Ιατρικά προϊόντα. Φυσικά και όλα έχουν κοινά στοιχεία, όπως μια προυπηρεσία σε αντίστοιχο τομέα, αυτό της θέσης εργασίας είναι ένα μεγάλο Plus.

Η κάθε αγορά είναι διαφορετική, οτι δουλεύει σε μια μπορεί να μην δουλεύει σε άλλη, οτι δουλεύει για μια ηλικιακή ομάδα, μπορεί να μην δουλεύει για άλλη.

Τεχνικά Skills

Πάμε να αναλύσουμε κάποια πιο τεχνικά Skills που καλό είναι να έχεις.

Τι είναι ο όρος Specialist;

Το Marketing είναι ένα κομμάτι, το Specialist όπως είναι άλλο. Specialist σε τι; Ο όρος Specialist αναφέρεται στο βάθος που έχεις αναλύσει και μελετήσει το Digital Marketing. Κάποιος που είναι Specialist κανονικά πρέπει να γνωρίζει τον συγκεκριμένο τομέα πολύ καλά. Κυρίως συναντάμε αυτόν τον όρο μεμονομένα σε θέσεις εργασίας, καθώς δεν γίνεται να είσαι Specialist σε πολλά.

Εργαλεία για καμπάνιες και διαφημίσεις

Υπάρχει Digital Marketing χωρίς διαφημίσεις; Αν όχι, πως γίνονται οι διαφημίσεις; Τι κείμενο πρέπει να γράψεις; Τι φωτογραφίες πρέπει να δημιουργήσεις; Πότε θα δημοσιεύσεις την διαφήμιση; Τέλος, για ποιον είναι η διαφήμιση; Για ένα μικρό παιδί, για έναν έφηβο; Ερωτήσεις που πρέπει να απαντηθούν και αφού αυτό γίνει, πρέπει να μπορείς να χρησιμοποιείς κάποια βασικά εργαλεία.

  • Google Adwords και Facebook Ads
  • Instagram Ads
  • Google Analytics και Google Search Console
  • Google tag Manager

Αυτά είναι όλα; Φυσικά και οχι, υπάρχουν δεκάδες εργαλεία εκεί έξω, όμως αυτά είναι δωρεάν και μπορείς να βρεις περισσότερες πληροφορίες κάνοντας μια αναζήτηση στο Youtube και παρακολουθώντας ένα σχετικικό βίντεο που τα παρουσιάζει!

Μια εξαιρετική ευκαιρία για να αποδείξεις πως γνωρίζεις τα εργαλεία (εφόσον αυτό χρειαστεί) είναι μέσω του Coursera. Η Google προσφέρει πιστοποιήσεις με χαμηλές τιμές που μπορείς να αποκτήσεις και να κάνεις τα πρώτα σου βήματα στον χώρο του Digital Marketing.

Φυσικά η εργασία αυτή είναι ομαδική και πρέπει να συνεργάζεσαι με την ομάδα σου. Να παίρνεις πρωτοβουλίες αλλά βάση του branch όπως αυτό έχει καθοριστεί από την εταιρεία ή τον οργανισμό για τον οποίο δουλεύεις.

Μισθός

Ο μισθός ενός Digital Marketing Specialist, μπορεί να κυμαίνεται κατά πολύ. Η καριέρα αυτή, μπορεί να ξεκινήσει χαμηλά και μπορεί να φτάσει αρκετά υψηλά ίσως σε κάποιον ρόλο Manager.

Σύμφωνα με το Glassdoor και τα παγκόσμια δεδομένα που συλλέγει, ο μισθός του Digital Marketing Specialist κυμαίνεται στα $51.000 / έτος.

Για τα δεδομένα της Ελλάδας ο μισθός είναι ίσως αρκετά μικρότερος, όμως κανένας δεν σε εμποδίζει να εργαστείς Remote με μια εταιρεία του εξωτερικού. Μπορείς να έχεις έτσι ένα αρκετά υψηλό ποσοστό χρημάτων που φτάνουν για να επενδύσεις σε εσένα και στην εξέλιξή σου, για μια καριέρα στον ψηφιακό κόσμο.

Θέσεις Εργασίας

Είδαμε τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης θέσης εργασίας, κάποιες απο τις βασικές αρμοδιότητες που έχει και ήρθε η στιγμή να αναφέρουμε πως μπορείς να εργαστείς. Εξάλου, ο στόχος του άρθρου, πέρα από την ενημέρωση είναι και η παράθεση όλων των τρόπων με τους οποίους μπορείς να εργαστέις ως Digital Marketing Specialist.

Εύρεση εργασίας μέσω του Linkedin

Μπορείς να δημιουργήσεις έναν δωρεάν λογαριασμό στο κοινωνικό δίκτυο του Linkedin. Σε αντίθεση με το Facebook, το Instagram και το Pinterest, ο στόχος του Linkedin είναι να συνδέσει επαγγελματίες. Να συνδέσει εσένα, με όποια εταιρεία χρειάζεται τις υπηρεσίες σου. Κάποιες φορές υπάρχουν ενδιάμεσοι (HR Hiring Managers – Headhunters) και κάποιες όχι.

Ανακάλυψε λοιπόν, όλες τις θέσεις εργασίας στο Linkeidn μέσω του παρακάτωφ συνδ΄σουμοε.

Εύρεση εργασίας στις Online Μηχανές Αναζήτησης

Εκτός από το Linkedin, μπορείς να βρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας σε διάφορες πλατφόρμες αναζήτησης εργασίας. Οι εταιρείες, μέσω των εταιρικών λογαριασμών τους, δημοσιεύουν τον ρόλο, τις απαιτήσεις, τα προσόντα που ψάχνουν. Κάνοντας μια ανζήτηση, μπορείς να στείλεις το βιογραφικό σου.

Το Βιογραφικό (CV) που θα στείλεις καθώς και η Συνοδευτική Επιστολή (Cover Letter), πρέπει να σε αντιπροσωπεύουν πλήρως και να είναι δημιουργημένα για την συγκεκριμένη θέση εργασίας και μόνο.

Υποβολή απάντησης

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται.