Κάποιες φορές, το ζήτημα είναι να βρίσκεσαι στο σωστό μέρος τη σωστή χρονική στιγμή. Αν πιστεύεις πως ο κόσμος αλλάζει και γίνεται ψηφιακός, τότε οι θέσεις εργασίας ως Digital Marketing Specialist θα βρίσκονται στην καρδιά της αγοράς εργασίας. Περίεργες ορολογίες;
Στο κάτω κάτω ποια επιχείρηση δεν θέλει ένα καλό Marketing πλάνο που θα εκτοξεύσει τα προϊόντα της και τις υπηρεσίες της στα ύψη!
Σε αυτό το άρθρο θα αναλύσουμε τον όρο Head of Marketing ή Digital Marketing Specialist και θα περιγράψουμε το τι κάνει, με τι ασχολείται, ποιες είναι οι βασικές προϋποθέσεις για να εργαστείς ως επικεφαλής του τμήματος. Με το τέλος του άρθρου θα έχεις μια αρκετά καλή εικόνα για το αν αυτό το επάγγελμα αξίζει επιπλέον ανάλυση (αν ναι αφήνεις ένα σχόλιο στο τέλος και θα χαρούμε να το επεκτείνουμε).
Τι είναι το Marketing
Το Marketing είναι η “έξυπνη” προώθηση ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας. Για να είμαστε ακριβείς, σε περίπτωση που είσαι Marketer, όταν λέμε “έξυπνη” εννοούμε πως απλά δεν βγαίνεις σε μια πλατεία φωνάζοντας, “Πάρε κόσμε, πουλάω . . . τόσα €!”. Βέβαια, όποιος έχει πάει σε ένα ελληνικό παζάρι, γνωρίζει πως και αυτό έχει μια δόση του Marketing.
Το Marketing, αλλά και το Branding έχουν προχωρήσει πλέον σε άλλο επίπεδο. Σημασία, λοιπόν, έχει ο τομέας. Είναι διαφορετικό το Marketing στο Retail, διαφορετικό όσον αφορά ταξίδια αναψυχής και διαφορετικό όσον αφορά ιατρικά προϊόντα. Φυσικά, όλα έχουν κοινά στοιχεία, όμως μια προϋπηρεσία στον αντίστοιχο τομέα, βάση της θέσης εργασίας που σε ενδιαφέρει είναι ένα μεγάλο Plus!
Η κάθε αγορά είναι διαφορετική, ό,τι δουλεύει σε μια μπορεί να μη δουλεύει σε άλλη, ό,τι δουλεύει για μια ηλικιακή ομάδα, μπορεί να μη δουλεύει για άλλη.
Περιγραφή Θέσης Εργασίας
Μια διαφημιστική εταιρεία ή επιχείρηση, που έχει δικό της τμήμα Marketing, έχει έναν κύριο σκοπό να προωθήσει την ίδια την επιχείρηση, να την κάνει γνωστή, να πετύχει πολλές πωλήσεις, να λύσει ένα πρόβλημα και αυτό το κάνει με ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Πώς αυτό θα γίνει γνωστό στους καταναλωτές; Η διαδικασία είναι πολύπλοκη, όμως, ένας από τους απαραίτητους ρόλους (ειδικότερα όταν μιλάμε για digital υπηρεσίες) είναι ο Head of Marketing ή Digital Marketing Specialist.
Ο άνθρωπος που θα συνεργάζεται με την ομάδα μάρκετινγκ, τις υποστηρικτικές ομάδες (όπως οι προγραμματιστές και οι γραφίστες) και τους πελάτες.
Τι είναι ο όρος Specialist;
Ο όρος Specialist αναφέρεται στο βάθος που έχεις αναλύσει και μελετήσει το Digital Marketing. Κάποιος που είναι Specialist κανονικά πρέπει να γνωρίζει τον συγκεκριμένο τομέα πολύ καλά. Κυρίως, συναντάμε αυτόν τον όρο μεμονωμένα σε θέσεις εργασίας, καθώς δεν γίνεται να είσαι Specialist σε πολλά.
Πώς να γίνεις Digital Marketing Specialist / Director
Ποιος είναι ο δρόμος που πρέπει να ακολουθήσεις για να φτάσεις να είσαι Digital Marketing Specialist ή αλλιώς Digital Marketing Director; Πρέπει να σπουδάσεις Marketing; Πρέπει να μάθεις κάποιες τεχνολογίες; Πάμε να δούμε ένα Roadmap για το πώς να γίνεις Digital Marketing Specialist / Director.
Οι βασικές σου γνώσεις θα πρέπει να περιλαμβάνουν:
- Βασικές αρχές της Ψυχολογίας του Καταναλωτή.
- Γνώσεις Marketing Funnel (Ο δρόμος που διανύει ένας πελάτης μέχρι να φτάσει σε ένα Conversion, είτε είναι αγορά προϊόντος ή υπηρεσίας, είτε είναι κατέβασμα εφαρμογής, είτε είναι εγγραφή στο Newsletter μιας επιχείρησης).
- Καλή επικοινωνία.
- Δημιουργικότητα.
Να γνωρίζεις UI & UX Design, καθώς και Wireframing.
- Το User Interface (UI design) επικεντρώνεται στην αισθητική ενός σχεδίου και στην ενίσχυση της θετικής αντίληψης του χρήστη για ένα brand, ενώ το UX αφορά το User Experience, δηλαδή τη συνολική εμπειρία που απολαμβάνει ο επισκέπτης, όταν πλοηγείται σε ένα website.
- Wireframing είναι η σχηματική σελίδα ή σχεδιάγραμμα οθόνης, δηλαδή ένας οπτικός οδηγός που αντιπροσωπεύει το σκελετικό πλαίσιο ενός ιστότοπου.
SEO & SEM.
- Γνώσεις SEO (Βελτιστοποίηση Ιστοσελίδων για τις Μηχανές Αναζήτησης είναι οι διαδικασίες βελτιστοποίησης στη δομή, στο περιεχόμενο και στα τεχνικά χαρακτηριστικά ενός ιστότοπου, ώστε να είναι φιλικός προς τους χρήστες και τις μηχανές αναζήτησης του διαδικτύου). SEM από τη άλλη είναι το μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης, μια μορφή μάρκετινγκ Διαδικτύου που περιλαμβάνει την προώθηση ιστότοπων αυξάνοντας την ορατότητά τους σε σελίδες αποτελεσμάτων μηχανών αναζήτησης, κυρίως μέσω πληρωμένων διαφημίσεων).
- Να δημιουργείς οργανικό περιεχόμενο που να έχει ποιότητα και να αλληλεπιδρούν οι χρήστες με αυτό.
- Να γνωρίζεις πώς να βελτιστοποιείς τις διαφημίσεις στα Social Media.
- Να μπορείς να κάνεις εύκολα έρευνα και να βρίσκεις τα καλύτερα και πιο σημαντικά Keywords.
Άριστη διαχείριση στα Social Media.
- Branding (αποτελεί μια πρακτική μάρκετινγκ κατά την οποία μια επιχείρηση διοικεί στρατηγικά και με συνέπεια την εταιρική της ταυτότητα, που βοηθά να ξεχωρίζει από τους ανταγωνιστές της, ενώ παράλληλα την καθιστά εύκολα αναγνωρίσιμη από τους πελάτες, τους εργαζόμενους και όλους εκείνους που έρχονται σε επαφή μαζί της.
- Storytelling (γνωστοποιείς στον πελάτη/χρήστη την ιστορία της εταιρείας σου με τέτοιο τρόπο, που σαν κύριο στόχο έχεις να προκαλέσεις το συναίσθημα του θεατή έτσι ώστε να μπορεί να νιώσει περισσότερη οικειότητα με το brand σου).
- Να γνωρίζεις ανά πάσα στιγμή τα Trends που υπάρχουν στα Social Media.
- Να έχεις πολύ καλή γνώση του Content Marketing (Μάρκετινγκ Περιεχομένου).
Performance & Tech Tool Skills.
- Google Ads & Analytics (Διαφημίσεις στην Google και γνώση πώς διαβάζω τα δεδομένα από τα στατιστικά που μου δίνει η πλατφόρμα).
- Social Media Ads & Insights (Διαφημίσεις στα Social Media και γνώση πώς διαβάζω τα δεδομένα από τα στατιστικά που μου δίνει το κάθε ένα).
- Microsoft Office.
- Metrics (Δεδομένα και Στατιστικά).
- Κριτική Σκέψη για το πώς θα συνδυάσεις όλα αυτά και πώς θα τα βελτιστοποιήσεις.
Content Management Skills.
- Social Media (όπως αναφέραμε παραπάνω).
- E-mail Marketing (δημιουργία Newsletter και μαζική αποστολή).
- Lifecycle Marketing (είναι η διαδικασία παροχής στο κοινό των ειδών επικοινωνίας και εμπειριών που χρειάζονται, θέλουν ή τους αρέσουν, καθώς μετακινούνται από χρήστες σε υποψήφιοι πελάτες, μετά σε πελάτες και ιδανικά σε υποστηρικτές της επιχείρησής σου).
People Skills!
- Stakeholder Management (είναι η διαδικασία διατήρησης καλών σχέσεων με τα άτομα που έχουν άμεση σχέση με τη δουλειά σου. Η επικοινωνία με τον καθένα με τον σωστό τρόπο μπορεί να διαδραματίσει ζωτικό ρόλο στο να τους κρατήσει ενωμένους και με όρεξη για δουλειά).
- Team building/motivational skills (οι δεξιότητες να μπορείς να ενώνεις μια ομάδα και να της δίνεις κίνητρα να προχωράει και να γίνεται καλύτερη).
- Partner Networking Skills (PR) είναι να μπορείς να έχεις καλές σχέσεις και με τους πελάτες της επιχείρησης που εργάζεσαι. Οι επαγγελματικές συνεργασίες μπορεί να ξεκινήσουν ως γνωριμίες και να εξελιχθούν σε πιο παραγωγικές σχέσεις που συχνά οδηγούν σε συνεργασίες.
Μισθός
Ο μισθός ενός Digital Marketing Specialist, μπορεί να κυμαίνεται κατά πολύ. Η καριέρα αυτή μπορεί να ξεκινήσει χαμηλά και μπορεί να φτάσει αρκετά υψηλά ίσως σε κάποιον ρόλο Manager.
Σύμφωνα με το Glassdoor και τα παγκόσμια δεδομένα που συλλέγει, ο μισθός του Digital Marketing Specialist κυμαίνεται στα $51.000 / έτος.
Για τα δεδομένα της Ελλάδας ο μισθός είναι ίσως αρκετά μικρότερος, όμως κανένας δεν σε εμποδίζει να εργαστείς Remote με μια εταιρεία του εξωτερικού. Μπορείς να έχεις έτσι ένα αρκετά υψηλό ποσοστό χρημάτων που φτάνουν για να επενδύσεις σε εσένα και στην εξέλιξή σου για μια καριέρα στον ψηφιακό κόσμο.
Θέσεις Εργασίας
Είδαμε τις απαιτήσεις της συγκεκριμένης θέσης εργασίας, κάποιες από τις βασικές αρμοδιότητες που έχει και ήρθε η στιγμή να αναφέρουμε πώς μπορείς να εργαστείς. Εξάλλου, ο στόχος του άρθρου, πέρα από την ενημέρωση είναι και η παράθεση όλων των τρόπων με τους οποίους μπορείς να εργαστείς ως Digital Marketing Specialist.
Εύρεση εργασίας μέσω του Linkedin
Μπορείς να δημιουργήσεις έναν δωρεάν λογαριασμό στο κοινωνικό δίκτυο του Linkedin. Σε αντίθεση με το Facebook, το Instagram και το Pinterest, ο στόχος του Linkedin είναι να συνδέσει επαγγελματίες. Να συνδέσει εσένα, με όποια εταιρεία χρειάζεται τις υπηρεσίες σου. Κάποιες φορές υπάρχουν ενδιάμεσοι (HR Hiring Managers – Headhunters) και κάποιες όχι.
Ανακάλυψε, λοιπόν, όλες τις θέσεις εργασίας σχετικά με τον ρόλο Digital Marketing Specialist / Director ή Head of Marketing στο Linkedin.
Εύρεση εργασίας στις Online Μηχανές Αναζήτησης
Εκτός από το Linkedin, μπορείς να βρεις χιλιάδες θέσεις εργασίας σε διάφορες πλατφόρμες αναζήτησης εργασίας. Οι εταιρείες, μέσω των εταιρικών λογαριασμών τους, δημοσιεύουν τον ρόλο, τις απαιτήσεις, τα προσόντα που ψάχνουν. Κάνοντας μια αναζήτηση, μπορείς να στείλεις το βιογραφικό σου.
Το Βιογραφικό (CV) που θα στείλεις, καθώς και η Συνοδευτική Επιστολή (Cover Letter), πρέπει να σε αντιπροσωπεύουν πλήρως και να είναι δημιουργημένα για τη συγκεκριμένη θέση εργασίας ή και για παρόμοιες
Ανακάλυψε όλες τις θέσεις εργασίας στις μηχανές αναζήτησης.
3 Comments
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
[…] Social Media Manager […]
[…] αρέσουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, μια καριέρα στο digital marketing θα μπορούσε να σου προσφέρει όσα ψάχνεις. Αξιοποίησε […]
[…] με το ινστιτούτο Digital Marketing, ο Social Media Manager ελέγχει, διευθετεί, και δημιουργεί υλικό […]