Πως να αυξήσεις την παραγωγικότητα σου

Η σημερινή καθημερινότητα είναι αρκετά πιο περίπλοκη και απαιτητική από ότι ήταν μερικά χρόνια πριν. Ειδικά στην εποχή του covid19 όπου δημιουργήθηκε και παγιώθηκε για πολλούς η εξ αποστάσεως εργασία από το σπίτι, δημιουργώντας αρκετές φορές ασαφή όρια έναρξης και λήξης εργασίας και προσωπικής ζωής.

Παρακάτω παρουσιάζονται μερικές ιδέες για την αύξηση της παραγωγικότητας, που γεννήθηκαν ακριβώς από την έλλειψή της. Το τι μπορεί να βοηθήσει τον καθένα στο να αυξήσει την παραγωγικότητά του στην επαγγελματική και προσωπική του ζωή, αρκετές φορές διαφέρει, οπότε μικρές παραλλαγές της ίδιας ιδέας μπορούν να φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες και λειτουργικές. Άλλωστε στόχος είναι η έμπνευση και ο πειραματισμός.

Ποιοι παράγοντες επηρεάζουν την παραγωγικότητα;

Διάφοροι παράγοντες μπορούν να έχουν αντίκτυπο στις επιδόσεις μας. Ο κακός ύπνος που δεν επιτρέπει στο σώμα και το μυαλό πραγματικά να ξεκουραστεί, οι αλλαγές του χώρου αλλά και οι συνθήκες. Για παράδειγμα, τα δεδομένα της επαγγελματικής ζωής άλλαξαν τελείως με την είσοδο της τηλεργασίας στην πραγματικότητα του τελευταίου έτους.

Αλλαγή χώρου εργασίας

Το γεγονός ότι άξαφνα ο χώρος του σπιτιού ταυτίστηκε με τον χώρο της εργασίας, και η καθημερινή μας εμφάνιση μοιράζεται από την μέση και πάνω σε σακάκια και από την μέση και κάτω σε φόρμα πιτζάμας, μπορεί να προκαλέσει σύγχυση

Μεταβαλλόμενο πρόγραμμα

Το άστατο πρόγραμμα, με συχνές αλλαγές βάρδιας, ή αστάθμητους παράγοντες που προκύπτουν και απαιτούν επαναπρογραμματισμό και αλλαγές, η κακή διατροφή και τα προσωπικά προβλήματα είναι ακόμα μερικοί παράγοντες που μπορούν να επηρεάσουν τις αποδόσεις μας σε μικρό ίσως, αλλά σημαντικό βαθμό. 

Πίεση και στρες

Βασικό ζήτημα ακόμα είναι η αναβλητικότητα και η καθημερινή πίεση. Η αναβλητικότητα μπορεί να επηρεάσει τρομερά την παραγωγικότητα γιατί συντελεί στην διαιώνιση μιας υποχρέωσης που αυτόματα προκαλεί και άγχος αλλά και δυσφορία. Επι τοις ουσίας, το ‘εδώ και τώρα’, ενίοτε μπορεί να σώσει αρκετό χρόνο και ενέργεια. 

Η παραγωγικότητα οφείλεται συχνά και στο βαθμό συγκέντρωσης που καταβάλλουμε την ώρα που καλούμαστε να εκτελέσουμε τα καθημερινά μας tasks. Ο,τι αποσυντονίζει, αποπροσανατολίζει και μας καθυστερεί. Μικρές καθημερινές συνήθειες, φαινομενικά αθώες, που στο τέλος της ημέρας μας κοστίζουν σημαντικό χρόνο αλλά και ενέργεια που πολλές φορές αν και έχει καταβληθεί δεν ήταν αρκετή για να ολοκληρώσει την δουλειά, και πρέπει να ξαναγίνει.

Γενικώς, καλούμαστε καθημερινά να φέρουμε εις πέρας, σχεδόν ταυτόχρονα πολλές, διαφορετικές υποχρεώσεις, που ορισμένες φορές μπορεί να οδηγήσουν σε burnout. 

Έλλειψη συγκέντρωσης

Πολλοί έχουν πιάσει τον εαυτό τους να απαντούν σε emails και τηλεφωνήματα μετά την λήξη ωραρίου, επειδή το σπίτι και το γραφείο πλέον είναι ένα. Σε μια εποχή που πιο πολύ από ποτέ οι εργαζόμενοι καλούνται να έχουν αναπτυγμένες τις ικανότητες τους για multitasking, έρχεται και η στιγμή που όλοι αναζητούν τρόπους για την αύξηση της παραγωγικότητάς τους, καθώς κάνοντας ένα πράγμα που διακόπτεται για να ξεκινήσει ένα δεύτερο και ύστερα ένα τρίτο, κατάληξη είναι είτε να μην ολοκληρώνεται τίποτα σωστά, είτε να ολοκληρώνεται κάτι αλλά να εξουθενώνει αυτόν που το κάνει.

#1 Μικρές αλλαγές με μεγάλο αντίκτυπο

Την πρώτη απόφαση για την ημέρα μας την παίρνουμε πριν ακόμα ανοίξουμε τα μάτια μας. Ο χτύπος από το ξυπνητήρι είναι κάτι περισσότερο από ένα κάλεσμα για να διακόψει τον ύπνο και θα μας σηκώσει από το κρεβάτι, είναι η πρώτη απόφαση που παίρνουμε μέσα στην ημέρα, σε ένα ξεκάθαρο ερώτημα, αναβολή πέντε λεπτών ή ξεκίνημα της ημέρας. Κλείνοντας το ξυπνητήρι στον πρώτο χτύπο και σηκώνοντας τον εαυτό μας από το κρεβάτι ακόμα και αν δεν είμαστε έτοιμοι, μειώνει τις αναβολές των αποφάσεων και των δραστηριοτήτων που καλούμαστε να αντιμετωπίσουμε μέσα στην ημέρα. Ακολούθως, το στρώσιμο του κρεβατιού ως πρώτη δραστηριότητα. Αυτό είναι μια δραστηριότητα που πρέπει να γίνει και ολοκληρώνεται και γρήγορα, με αποτέλεσμα να δίνει μια αίσθηση αυτοπεποίθησης ως την πρώτη υποχρέωση που ολοκληρώθηκε με επιτυχία. Επιπλέον, αλλάζοντας ρούχα και περνώντας από αυτά του ύπνου σε lounge wear ή και κανονικά ρούχα, βοηθάμε την ψυχολογία μας να αντιληφθεί την μετάβαση από το ένα στάδιο στο επόμενο.

#2 Οργανωμένος νους και χώρος

Η οργάνωση είναι πολύ σημαντική για την αύξηση της παραγωγικότητας, και ξεκινάει από μέσα προς τα έξω. Το πρόγραμμα προτεραιοτήτων μπορεί να σημειωθεί σε ένα χαρτί, στο κινητό ή και απλά στο νου μας, αλλά πρέπει και ο χώρος να είναι κατάλληλος για να δουλέψει κανείς με συγκέντρωση και χωρίς μικρούς, φαινομενικά ασήμαντους αλλά χρονοβόρους αντιπερισπασμούς. Καθαρός, με όσα χρειάζεται κανείς για δουλέψει σε τάξη. Η παραγωγικότητα αυξάνεται όταν δεν πέφτουν όλες οι υποχρεώσεις την ίδια μέρα, με πλάνο και καταγραφή ημερήσιων εφικτών στόχων που κάνουν πιο λειτουργική την απόδοση στην εργασία. Εάν η ταχύτητα κοστίζει στην ποιότητα , ο επαναπροσδιορισμός των στόχων βοηθάει. Απολαύστε τον χρόνο μεταφοράς. Είναι πολύ δύσκολο να μένουμε με τις ώρες στην κίνηση αλλά για κάποιους είναι κάτι παραπάνω από καθημερινή δυσκολία. Αυτός ο νεκρός χρόνος μπορεί να μετατραπεί σε ώρα χαλάρωσης ή εκτόνωσης. Απολαύστε την μουσική που σας αρέσει στο αμάξι, παρατηρήστε τον κόσμο και τα κτίρια γύρω σας, διαβάστε ένα βιβλίο, δείτε σειρά, απαντήστε στα email σας, ή μην κάνετε απολύτως τίποτα. Χαθείτε στην σκέψη σας μέχρι το επόμενο φανάρι. Θα φτάσετε στον προορισμό σας. Ίσως αυτά είναι τα μόνα λεπτά που δεν μπορείτε να κάνετε κάτι άλλο για να το επισπεύσετε.

#3 Έκφραση, εκτόνωση, απελευθέρωση

Γυμναστική και εκτόνωση είναι παράγοντες που συντελούν στην σωματική και πνευματική αποσυμφόρηση. Αδειάστε για να ξανά γεμίσετε ενέργεια. Φυσικά αν κάνετε δουλειά που απαιτεί σωματική διαδικασία, μπορεί η έντονη άσκηση να μην είναι κατάλληλη για εσάς, δοκιμάστε ένα μασάζ ή κάποια άλλη δραστηριότητα χαλάρωσης ή εκτόνωσης προσαρμοσμένη στις ανάγκες σας. Σωστή διατροφή, με πολύ νερό, φρούτα και τροφές που βοηθούν τον οργανισμό να είναι υγιής και είναι χαρακτηριστικά προσωπικής φροντίδας, ωστόσο απενοχοποιείστε το φαγητό. Δεν πειράζει αν φάγατε πατατάκια, πίτσα ή κάτι ανθυγιεινό, όλοι έχουμε τις μέρες μας, όσο δεν συντρέχουν λόγοι υγείας δεν υπάρχει λόγος δαιμονοποιούμε’ τροφές. Θα φτιάξει την επόμενη μέρα.

#4 Mute it

Τέλος, το κινητό στο αθόρυβο και λίγη ησυχία, βοηθάνε στο να κλείσει η μέρα με ηρεμία. Κάποιοι προτιμούν να χαλαρώσουν με μουσική, με μια σειρά ή ένα βιβλίο. Φυσικά και είναι στην ευχέρεια του καθενός αυτό. Ωστόσο που και που λίγη ησυχία και απομάκρυνση από τον κόσμο και τις ομιλίες, βοηθάει να επαναφορτιστούν οι μπαταρίες. Ένα ζεστό μπάνιο με όμορφες μυρωδιές, ένα γεύμα στον καναπέ και λίγη χαλάρωση μετά από μια έντονη μέρα είναι σύμμαχοι στην αύξηση της παραγωγικότητας.

Όταν η πρώτη μας κίνηση με το πρωινό ξύπνημα είναι να τσεκάρουμε τα μηνύματα και τις ειδήσεις στο κινητό μας, αφήνουμε χώρο σε τρίτους να καθορίσουν την μέρα και τις υποχρεώσεις μας, προσθέτοντας ένα επιπλέον άγχος ειδικά αν οι ειδήσεις είναι δυσάρεστες. Περιορίζοντας τους τρίτους να εισβάλλουν στον προσωπικό χώρο μας καθορίζουμε καλύτερα την πορεία των αρμοδιοτήτων μας.

Δεν είναι κάθε μέρα ίδια, δεν πειράζει αν κάποιες φορές οι ρυθμοί είναι πιο χαμηλοί, όσο γνωρίζουμε τρόπους για να ανέβουν και να αποδώσουμε είναι όλα καλά.

Προεπιλεγμένη Εικόνα
Ελένη Μόσχου
Άρθρα: 1

Ένα σχόλιο

  1. […] από το αντικείμενο της εργασίας μας, είμαστε πιο παραγωγικοί κι έχουμε καλύτερη ψυχική υγεία. Γιατί λοιπόν είναι […]

Υποβολή απάντησης

error: Το περιεχόμενο προστατεύεται.

Join the Future

Γίνε μέλος της F κοινότητας και απέκτησε δωρεάν πρόσβαση σε pro tips και υλικό για να χτίσεις την καριέρα σου έτσι όπως εσύ την ονειρεύεσαι.

You have successfully subscribed to the newsletter

Ουπς, κάτι πήγε στραβά!