Είσαι εκπαιδευτικός (φιλόλογος, φυσικός κ.λ.π) και πιστεύεις ότι το πτυχίο που έχεις αποκτήσει, ή πρόκειται να αποκτήσεις, όσο κι αν έχεις κοπιάσει και προσπαθήσει, δεν είναι αρκετό για να σου εξασφαλίσει τη θέση εργασίας και το μέλλον που πάντα ονειρευόσουν; Ή μήπως θεωρείς ότι μία εξειδίκευση στο αντικείμενο των σπουδών σου, κάνοντας ένα μεταπτυχιακό, είναι αυτό που χρειάζεσαι; Τότε δεν έχεις παρά να διαβάσεις τη συνέχεια του άρθρου, καθώς με όσα θα ακολουθήσουν ελπίζουμε να σε βοηθήσουμε να διαλέξεις το ιδανικό μεταπτυχιακό για σένα, με βάση το περιεχόμενο των σπουδών σου και τα ερευνητικά σου ενδιαφέροντα.
Η ομάδα του Future Generation έχει συγκεντρώσει ορισμένα από τα πιο δημοφιλή και κορυφαία μεταπτυχιακά που προσφέρονται αυτή τη στιγμή από Ελληνικά Πανεπιστήμια και απευθύνονται σε άτομα που ασχολούνται με το κλάδο της εκπαίδευσης, προσφέροντάς τους όχι μόνο την απαραίτητη μοριοδότηση για την ένταξή τους στους πίνακες των αναπληρωτών που αναρτώνται κάθε χρόνο, αλλά και την απαραίτητη εξειδίκευση για να εργαστούν σε εκπαιδευτικούς φορείς! Στόχος μας είναι να σε ενημερώσουμε για τα βασικά σημεία του κάθε μεταπτυχιακού και να σε βοηθήσουμε να κάνεις τη σωστή επιλογή!
Γρήγορη Πλοήγηση
Πώς μοριοδοτούνται τα μεταπτυχιακά;
Πριν ξεκινήσουμε, όμως, την περιγραφή των δημοφιλέστερων μεταπτυχιακών που προσφέρονται αυτή τη στιγμή, θεωρούμε χρήσιμο να σου αναφέρουμε, πολύ συνοπτικά, την υπάρχουσα κατάσταση σχετικά με τη νέα μοριοδότηση των ακαδημαϊκών προσόντων και ειδικότερα των μεταπτυχιακών τίτλων.
Σύμφωνα με το τελευταίο νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που κατατέθηκε στη Βουλή και εφαρμόζεται πλέον από το 2019, πραγματοποιήθηκαν αλλαγές στο σύστημα διορισμού εκπαιδευτικών – πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης – και της πρόσληψης αναπληρωτών ή ωρομισθίων καθηγητών. Με το νομοσχέδιο αυτό, η κατοχή μεταπτυχιακού τίτλου, διάρκειας τουλάχιστον ενός έτους, προσφέρει είκοσι (20) μονάδες (μόρια) στον εκπαιδευτικό, ενώ η κατοχή δεύτερου μεταπτυχιακού τίτλου, ελάχιστης διάρκειας ενός έτους, του παρέχει οκτώ (8) μονάδες (μόρια). Δεν είναι καθόλου παράλογη, λοιπόν, η μεγάλη αύξηση της προσφοράς μεταπτυχιακών προγραμμάτων σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων, καθώς με αυτόν τον τρόπο αυξάνεται το ανταγωνιστικό τους πλεονέκτημα κατά τη διαδικασία των προσλήψεων και αποκτούν περισσότερες πιθανότητες κατάκτησης μιας θέσης σε δημόσιο σχολείο.
Μεταπτυχιακό ή σεμινάριο εξειδίκευσης;
Τα τελευταία χρόνια, εκτός της ραγδαίας ανάπτυξης των on line μαθημάτων και των e-learning προγραμμάτων που προσφέρονται από την πλειονότητα των Ελληνικών Πανεπιστημίων, παρατηρείται μία, επίσης, μεγάλη αύξηση στα προσφερόμενα μεταπτυχιακά προγράμματα τα οποία εξασφαλίζουν μόρια στους εκπαιδευτικούς που επιθυμούν να ενταχθούν στους πίνακες διδασκόντων και να εξασφαλίσουν θέση εργασίας σε κάποιο δημόσιο σχολείο.
Σίγουρα θα έχεις αναρωτηθεί και εσύ, όπως και χιλιάδες άλλοι εκπαιδευτικοί, «αξίζει να κάνω ένα μεταπτυχιακό ή να παρακολουθήσω καλύτερα ένα σεμινάριο με το ίδιο θέμα;». Δεν υπάρχει σωστή ή λανθασμένη απάντηση σε αυτή την ερώτηση, καθώς η απόφαση εξαρτάται από σένα και το χρόνο ή τα χρήματα που μπορείς να διαθέσεις, όπως και το βαθμό στον οποίο θέλεις να εμβαθύνεις σε ένα αντικείμενο. Πράγματι, τα σεμινάρια εξειδίκευσης μπορούν να σου προσφέρουν όχι μόνο γνώσεις, αλλά και μόρια για μία μελλοντική πρόσληψη, μπορούν να σου προσφέρουν όμως αρκετά ώστε να πετύχεις το στόχο σου;
Η απόφαση είναι δική σου, αυτό όμως το οποίο μπορούμε εμείς να σου πούμε είναι ότι με την απόκτηση ενός αναγνωρισμένου σεμιναρίου επιμόρφωσης αυξάνεις τις γνώσεις σου σε ένα αντικείμενο και αποκτάς κατάρτιση, ενώ σε επίπεδο μοριοδότησης, μπορείς να λάβεις από ένα (1) έως δέκα (10) μόρια. Συγκεκριμένα, τα μοριοδοτούμενα σεμινάρια των εκπαιδευτικών προσφέρουν δύο (2) μόρια στο σύστημα διορισμών και προσλήψεων εκπαιδευτικών (μέσω του ΑΣΕΠ σε αναπληρωτές και αδιόριστους υποψηφίους), δέκα (10) μόρια στους διορισμούς εκπαιδευτικών ΤΕ και ΔΕ και ένα (1) μόριο αν είσαι ήδη στέλεχος της εκπαίδευσης.
Ποια είναι τα κορυφαία Μεταπτυχιακά για εκπαιδευτικούς;
Ορισμένα από τα πιο δημοφιλή μεταπτυχιακά που προσφέρονται αυτή τη στιγμή από Ελληνικά Πανεπιστήμια απευθύνονται, όχι μόνο σε όσους έχουν στη διάθεσή τους χρόνο για καθημερινή παρακολούθηση διαλέξεων, αλλά και σε άτομα τα οποία είτε εργάζονται είτε δεν έχουν την άνεση να παρακολουθούν καθημερινά μαθήματα, παρευρισκόμενοι σε κάποια πανεπιστημιακή αίθουσα.
Για να σε διευκολύνουμε έχουμε διαχωρίσει τα μεταπτυχιακά που σου προτείνουμε σε εκείνα στα οποία η φοίτηση γίνεται εξ’ αποστάσεως και σε εκείνα στα οποία η φοίτηση γίνεται με δια ζώσης παρακολούθηση.
Εξ’ αποστάσεως Μεταπτυχιακά
Τα παρακάτω εξ αποστάσεως μεταπτυχιακά βρίσκονται σε τυχαία σειρά.
#1 Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και Πανεπιστήμιο Πατρών
Η διάρκεια του συγκεκριμένου Μεταπτυχιακού Προγράμματος είναι δύο έτη (τέσσερα εξάμηνα στα οποία περιλαμβάνεται ένα εξάμηνο πρακτικής άσκησης), με γλώσσα διδασκαλίας την ελληνική. Οι αιτήσεις για το χειμερινό εξάμηνο ξεκινούν παραδοσιακά κάθε Σεπτέμβριο, ενώ υπάρχει δυνατότητα και για εισαγωγή στο εαρινό εξάμηνο του προγράμματος.
Αποτελεί ένα από πλέον περιζήτητα μεταπτυχιακά για εκπαιδευτικούς, καθώς έχει ελληνικό ΦΕΚ και είναι πλήρως αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας, χωρίς να χρειάζεται αναγνώριση από το ΔΟΑΤΑΠ. Για την αξιολόγησή της αίτησής σου όμως θα χρειαστεί να προσκομίσεις, εκτός των προαπαιτουμενων που ζητούνται σε όλα τα μεταπτυχιακά (αίτηση, επικυρωμένο πτυχίο, αντίγραφο αστυνομικής ταυτότητας), επικυρωμένο αντίγραφο της αναλυτικής βαθμολογίας του προπτυχιακού σου τίτλου, βιογραφικό σημείωμα και έκθεση δύο περίπου σελίδων στην οποία θα αναλύεις τις ικανότητές σου, τα ερευνητικά σου ενδιαφέροντα και τις προσδοκίες σου από το πρόγραμμα.
#2 Διδασκαλία της Ελληνικής ως 2ης/Ξένης Γλώσσας – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και Πανεπιστήμιο Πατρών
Και για αυτό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα ισχύουν όσα προαναφέρθηκαν για το μεταπτυχιακό της Ειδικής Αγωγής, με μοναδική διαφορά ότι η διάρκειά του είναι τρία εξάμηνα.Είναι πλήρως αναγνωρισμένο από το Υπουργείο Παιδείας και η απόκτησή του θα δώσει μεγάλο προβάδισμα στους κατόχους του, λόγω των αλλαγών που σχεδιάζονται στη σχολική εκπαίδευση για την ένταξη των προσφύγων στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα.
#3 Ενίσχυση της σχολικής – εκπαιδευτικής ψυχολογίας στα σχολεία -Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και Πανεπιστήμιο Πατρών
Με τις ενδεχόμενες μελλοντικές προσλήψεις σχολικών ψυχολόγων και συμβούλων σχολικής ζωής στα σχολεία, αυτό το πρόγραμμα αποτελεί την πρώτη επιλογή των εκπαιδευτικών που επιθυμούν να αποκτήσουν εξειδίκευση στη δημιουργία πρακτικών διδασκαλίας και στη συμβουλευτική των μαθητών.
Έχοντας πλήρη αναγνώριση από το ελληνικό κράτος, διάρκεια 1,5 – 2,5 χρόνια και γλώσσα διδασκαλίας την ελληνική, δέχεται αιτήσεις κάθε Σεπτέμβριο, πριν την έναρξη του χειμερινού εξαμήνου.
Οι απόφοιτοι της κατεύθυνσης “Σχολική Ψυχολογία”, κατόπιν εποπτευόμενης πρακτικής άσκησης 1020 ωρών, έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν ως επαγγελματίες ψυχολόγοι στο Μητρώο Ψυχολόγων και να εργαστούν ή σε ιδιωτικό γραφείο.
#4 Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και Πανεπιστήμιο Πατρών
Με τριετή διάρκεια και γλώσσα διδασκαλίας την ελληνική, αυτό το Μεταπτυχιακό πρόγραμμα έχει ως σκοπό την παροχή γνώσεων και εξειδίκευσης σε παιδαγωγικά μαθήματα, όπως και την καλλιέργεια ερευνητικών δεξιοτήτων μέσω πραγματοποίησης ποιοτικής και ποσοτικής έρευνας. Οι εκπαιδευτικοί, με την απόκτηση του πτυχίου, θα είναι σε θέση να εξετάζουν κριτικά τα προβλήματα που αντιμετωπίζει μία σχολική μονάδα, να προτείνουν τρόπους αντιμετώπισής τους και να συμβάλλουν στον εκσυγχρονισμό των εκπαιδευτικών μονάδων.
Απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς οι οποίοι επιθυμούν να αναλάβουν ηγετικούς ρόλους στην εκπαίδευση και να λειτουργήσουν ως φορείς αλλαγής και καινοτομίας στο σύγχρονο εκπαιδευτικό σύστημα.
#5 Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Διαμεσολάβηση – Πανεπιστήμιο Λευκωσίας και Πανεπιστήμιο Πατρών
Το κοινό διαπανεπιστημιακό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και διαμεσολάβησης δίνει τη δυνατότητα στους αποφοίτους του να απασχοληθούν σε εκπαιδευτικές μονάδες, οργανισμούς και φορείς μεταναστευτικής πολιτικής και μη κυβερνητικές οργανώσεις, προσφέροντάς τους γνώσεις και δεξιότητες για το σχεδιασμό διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Έχει ως ελάχιστη διάρκεια τα δύο χρόνια (τέσσερα εξάμηνα) και περιλαμβάνει εκπόνηση μεταπτυχιακής διατριβής, αλλά και πραγματοποίηση πρακτικής άσκησης.
Η απόκτησή του προσφέρει δύο διαφορετικές, αλλά εξίσου ενδιαφέρουσες, κατευθύνσεις στους αποφοίτους του. Συγκεκριμένα, προσφέρει την απαραίτητη μοριοδότηση για όποιον ενδιαφέρεται να ενταχθεί στους πίνακες αναπληρωτών εκπαιδευτικών και να εργαστεί σε σχολεία τα οποία εστιάζουν στη διαπολιτισμική εκπαίδευση. Οι απόφοιτοι όμως μπορούν να εργαστούν και ως διαπολιτισμικοί διαμεσολαβητές σε φορείς που στηρίζουν ευάλωτες κοινωνικές ομάδες και να λάβουν πιστοποίηση επαγγελματικών προσόντων από τον ΕΟΠΠΕΠ.
Λαμβάνοντας υπόψη το χαρακτήρα και το περιεχόμενο του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού προγράμματος, μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα ότι, λόγω των πρόσφατων μεγάλων μεταναστευτικών κυμάτων, τα επόμενα χρόνια η ανάγκη για καταρτισμένα στελέχη της εκπαίδευσης πάνω σε διαπολιτισμικά ζητήματα θα είναι μεγάλη, τόσο σε τοπικό όσο και σε διεθνές επίπεδο.
#6 Επιστήμες της Αγωγής: Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση ατόμων με προβλήματα προφορικού και γραπτού λόγου – Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ) και Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Αυτό το οποίο κάνει το συγκεκριμένο Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα να ξεχωρίζει είναι η έμφαση που δίνει στον εντοπισμό προβλημάτων προφορικού και γραπτού λόγου παιδιών προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Κατά τη διάρκεια των σπουδών ο φοιτητής έρχεται σε επαφή με το σχεδιασμό και την υλοποίηση ποικίλων εκπαιδευτικών παρεμβάσεων, ενώ με την ολοκλήρωση του προγράμματος, και αφού έχει πραγματοποιήσει και εξάμηνη πρακτική άσκηση σε δημόσιο φορέα, θα έχει αποκτήσει τις απαραίτητες γνώσεις που απαιτούνται για να εργαστεί σε εκπαιδευτικό φορέα παροχής ειδικής αγωγής.
Η κύρια γλώσσα διδασκαλίας είναι η ελληνική, απαιτείται όμως καλή γνώση της αγγλικής γλώσσας, καθώς μέρος του διδακτικού υλικού που προσφέρεται είναι στη αγγλική γλώσσα. Αξίζει να τονιστεί ότι τα συγγράμματα προσφέρονται σε ηλεκτρονική και όχι έντυπη μορφή, ενώ η ελάχιστη διάρκεια σπουδών είναι τα δύο χρόνια (τέσσερα εξάμηνα – στα τρία πρώτα εξάμηνα προσφέρονται μαθήματα με τη μορφή εξαμηνιαίων διδακτικών ενοτήτων, ενώ στο τέταρτο πραγματοποιείται η πρακτική άσκηση και εκπόνηση σχετικής διπλωματικής εργασίας). Το συνολικό κόστος, όπως αναφέρεται στην ιστοσελίδα του ΕΑΠ, ανέρχεται στις 3.600 ευρώ.
#7 Εκπαίδευση Ενηλίκων – Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)
Η διάρθρωση του Μ.Π.Σ. Εκπαίδευση Ενηλίκων του ΕΑΠ έχει ετήσια διάρθρωση και χωρίζεται σε πέντε θεματικές ενότητες (χωρίς εκπόνηση διπλωματικής εργασίας), οι οποίες πρέπει να ολοκληρωθούν κατ’ ελάχιστο σε δύο χρόνια. Αν επιλέξεις τέσσερις θεματικές ενότητες μπορείς να εκπονήσεις διπλωματική εργασία στο τελευταίο έτος σπουδών σου. Τα μαθήματα πραγματοποιούνται στην Ελληνική γλώσσα, η γνώση όμως μίας ξένης γλώσσας και η εξοικείωση με τη χρήση Η/Υ βοηθά σημαντικά στην παρακολούθηση του προγράμματος.
Ο κάτοχος του συγκεκριμένου μεταπτυχιακού, έχοντας κατανοήσει τις θεωρίες εκπαίδευσης ενηλίκων, θα μπορέσει να τις εφαρμόσει στο σχεδιασμό και την οργάνωση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και να συμβάλλει αποτελεσματικά στη Δια Βίου Μάθηση.
Με την ένταξη στα μητρώα διδασκόντων του ΕΟΠΠΕΠ, δίνεται η δυνατότητα να εργαστείς σε Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, Κολλέγια, ΙΕΚ, στην ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση και σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό φορέα απευθύνεται σε ενήλικα άτομα.
#8 Εκπαίδευση και Τεχνολογίες σε συστήματα εξ αποστάσεως διδασκαλίας και μάθησης – Επιστήμες της Αγωγή – Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο (ΕΑΠ)
Με την τεράστια ανάπτυξη και το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει τα τελευταία χρόνια για τις εξ’ αποστάσεως σπουδές, σε όλες τις μορφές και βαθμίδες εκπαίδευσης, το μεταπτυχιακό αυτό προσελκύει μεγάλο αριθμό φοιτητών, καθώς φιλοδοξεί να εισαγάγει τους ενδιαφερόμενους στις σύγχρονες τεχνολογίες που εφαρμόζονται στην εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση. Σκοπό του αποτελεί η παροχή εξειδικευμένων γνώσεων και η ανάπτυξη δεξιοτήτων στις διαδικασίες της διδασκαλίας και της μάθησης, με την αξιοποίηση των σύγχρονων μορφών τεχνολογίας. Η διάρθρωση του ΠΜΣ είναι εξαμηνιαία και αποτελείται από οκτώ θεματικές ενότητες, με ελάχιστη διάρκεια τα δύο χρόνια.
Αποτελεί ιδανική επιλογή για όποιον επιθυμεί να συνεχίσει τις σπουδές του στο εξωτερικό ή να εργαστεί σε αυτό, καθώς, η εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση σε χώρες του εξωτερικού είναι διαδεδομένη, πολύ πριν γίνει ευρέως γνωστή στη χώρα μας.
Δια ζώσης Μεταπτυχιακά
Τα παρακάτω δια ζώσης μεταπτυχιακά βρίσκονται σε τυχαία σειρά.
#1 Οικονομική της Εκπαίδευσης και Διαχείριση Εκπαιδευτικών Μονάδων – Πανεπιστήμιο Πειραιά
Απευθύνεται, όχι μόνο σε εκπαιδευτικούς, αλλά και σε όποιον επιθυμεί να σταδιοδρομήσει στο χώρο της, δημόσιας ή ιδιωτικής, εκπαίδευσης ως διοικητικό στέλεχος. Ο κάτοχός του μπορεί να εργαστεί στο τμήμα διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού επιχειρήσεων, ως στέλεχος διεθνών οργανισμών και σε φορείς που ασχολούνται με την εκπαιδευτική έρευνα, ακόμη και στο Υπουργείο Παιδείας. Σκοπός του προγράμματος είναι η ανάπτυξη δεξιοτήτων, με τις οποίες οι απόφοιτοι θα μπορέσουν να στελεχώσουν θέσεις σε Εκπαιδευτικούς Οργανισμούς και να ασκήσουν αποτελεσματικά τη διοίκησή τους.
Για την ολοκλήρωσή του απαιτείται κατάθεση δικαιολογητικών σε συνδυασμό με προφορική συνέντευξη στην Επιτροπή Επιλογής. Τα μαθήματα, τα οποία στο σύνολο είναι δέκα (έξι υποχρεωτικά και τέσσερα μαθήματα επιλογής), πραγματοποιούνται δια ζώσης, δύο φορές την εβδομάδα,σε αίθουσες του Πανεπιστημίου Πειραιώς.
Τα δίδακτρα ανέρχονται στα 3.500 ευρώ και καταβάλλονται σε τρεις ισόποσες δόσεις, στις αρχές κάθε εξαμήνου (Οκτώβριο, Φεβρουάριο και Οκτώβριο).
#2 Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων – το Πανεπιστήμιο Αιγαίου (50% δια ζώσης – 50% εξ’ αποστάσεως)
Με τη δυνατότητα ταυτόχρονης εξ’ αποστάσεως και δια ζώσης παρακολούθησης αυτό το ΜΠΣ δίνει τη δυνατότητα στον κάτοχό του να αποκτήσει εξειδίκευση στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη εκπαιδευτικών μονάδων σε πολύπλοκα και υβριδικά περιβάλλοντα ενώ, παράλληλα, σκοπός του προγράμματος είναι η προετοιμασία στελεχών ικανών στη διαχείριση και το σχεδιασμό των εκπαιδευτικών μονάδων.
Ελάχιστη διάρκεια φοίτησης είναι τα τέσσερα εξάμηνα και το πρόγραμμα των μαθημάτων διαμορφώνεται σε έξι ερευνητικούς άξονες με την πλειονότητά τους να προσφέρεται στην ελληνική γλώσσα.
#3 Επιστήμες της Αγωγής μέσω Καινοτόμων Τεχνολογιών και Βιοϊατρικών Προσεγγίσεων – Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής
Αποτελεί ένα καινοτόμο Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών το οποίο προσφέρεται από τα τμήματα «Βιοϊατρικών Επιστημών» και «Αγωγής και Φροντίδας στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία» του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής και έχει ως σκοπό την παροχή γνώσεων και εξειδίκευσης στο χώρο της εκπαίδευσης και της αγωγής παιδιών προσχολικής ηλικίας, εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια στους κατόχους του.
Αυτό το οποίο καθιστά πρωτοποριακό αυτό το μεταπτυχιακό, συγκριτικά με τα υπόλοιπα που προσφέρονται από τα Ελληνικά Πανεπιστήμια, είναι η διεπιστημονικότητά του και η ολιστική προσέγγιση της Παιδαγωγικής, με την παράλληλη αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών, αλλά και των νευροβιολογικών και γενετικών προσεγγίσεων.
Οι σπουδές διαρκούν δύο έτη και τα μαθήματα πραγματοποιούνται δια ζώσης στις εγκαταστάσεις του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής δύο φορές την εβδομάδα, με δυνατότητα και σύγχρονης διαδικτυακής παρακολούθησής τους.
#4 Ειδική Αγωγή (Special Education) – Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αν σε ενδιαφέρει ο τομέας της Ειδικής Αγωγής και ψάχνεις να βρεις ένα μεταπτυχιακό με δια ζώσης παρακολούθηση μαθημάτων, τότε το πρόγραμμα του ΕΚΠΑ είναι το ιδανικό για σένα. Αποτελείται από ένα αρκετά απαιτητικό πρόγραμμα σπουδών (έντεκα συνολικά μαθήματα, πρακτική άσκηση και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας), διάρκειας δύο ετών, με κύρια γλώσσα διδασκαλίας την ελληνική και εβδομαδιαία παρακολούθηση. Τα δίδακτρα κυμαίνονται στα ίδια επίπεδα με των υπολοίπων μεταπτυχιακών που έχουμε προαναφέρει (3.600 ευρώ).
Με τίτλο σπουδών από το Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και απόκτηση παιδαγωγικής και διδακτικής επάρκειας, κατακτάς ένα σημαντικό πλεονέκτημα σε μελλοντικές προκηρύξεις και διαγωνισμούς. Εκτός αυτών, οι απόφοιτοι μπορούν να απασχοληθούν σε Υπουργεία,όπως το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, το Υπουργείο Εργασίας Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, μη κυβερνητικές οργανώσεις που ασχολούνται με τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες, εκπαιδευτικά ιδρύματα του δημόσιου και του ιδιωτικού τομέα, φορείς και δομές κοινωνικής ένταξης και κοινωνικές υπηρεσίες στο σύνολό τους.
#5 Νέες μορφές εκπαίδευσης και μάθησης – Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Με αυτό το μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών, το Τμήμα Επιστημών Προσχολικής Αγωγής και Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού του Πανεπιστημίου Αιγαίου, φιλοδοξεί, όχι μόνο να εκπαιδεύσει τα στελέχη της εκπαίδευσης ως προς την οργάνωση και την αξιολόγηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων, αλλά και να μεταδώσει επιστημονική γνώση σχετική με τους τομείς της δια βίου μάθησης και της εξ αποστάσεως διδασκαλίας.
Για την ολοκλήρωση του προγράμματος απαιτείται χρονική διάρκεια τριών εξαμήνων (παρακολούθηση δέκα μαθημάτων στα δύο πρώτα εξάμηνα και εκπόνηση διπλωματικής εργασίας κατά το τρίτο εξάμηνο), ενώ η παρακολούθηση πραγματοποιείται 50% από απόσταση (e-learning) και 50% με δια ζώσης παρακολούθηση στη Ρόδο κατά τη διάρκεια τριών (3) εντατικών πενθήμερων συναντήσεων (περιλαμβάνονται και Σαββατοκύριακα).
Συνοψίζοντας
- Συμβουλή μας είναι να επισκεφτείς τις ιστοσελίδες των ΠΜΣ και να μελετήσεις ενδελεχώς τα προγράμματα σπουδών τους, ώστε να βρεις εκείνο που πραγματικά σε ενδιαφέρει.
- Να λάβεις υπόψη σου ότι η απόφαση για συνέχιση των σπουδών σε μεταπτυχιακό επίπεδο απαιτεί χρόνο και αφοσίωση. Σιγουρέψου ότι τα διαθέτεις!
- Αν έχεις όρεξη και αγάπη για την εκπαίδευση τόλμησέ το! Θα είναι ένα από τα πιο δημιουργικές και παραγωγικές επιλογές που θα έχεις κάνει (σου το λέμε από προσωπική εμπειρία!).