Είσαι θεωρητική κατεύθυνση και έφτασε η ώρα να διαλέξεις σχολή. Το γνωστό ρητό “κάνε δουλειά το χόμπι σου,” αντηχεί στα αυτιά σου. Σου αρέσουν τα Αγγλικά, και σκέφτεσαι γιατί όχι σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας; Βέβαια, έχεις ενδοιασμούς. Αξίζει να πάρεις πτυχίο αγγλικής φιλολογίας τελικά;
Τα “I am you are” τα ξέρεις ήδη και καταλήγεις να αναρωτιέσαι τι θα κάνεις εκεί. Επιπλέον, είναι δεδομένο πως η Αγγλική “παράγει” καθηγητές Αγγλικών. Όμως το επάγγελμα του καθηγητή απαιτεί υπομονή, πλέον είναι κακοπληρωμένο, ενώ ο οποιοσδήποτε με Proficiency κάνει ιδιαίτερα.
Ωστόσο, ένα αγγλόφωνο πτυχίο δεν είναι άσχημο σαν ιδέα. Οπότε ξεκινάς να αναζητάς δωρεάν πανεπιστημιακά προγράμματα που διδάσκονται στα Αγγλικά. Και μια γρήγορη έρευνα αποκαλύπτει ότι πέρα από τις ιδιωτικές σχολές, δεν υπάρχουν πολλές επιλογές. Άσε που η επανάληψη του “σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας” αρχίζει να ακούγεται ωραίο.
Γρήγορη Πλοήγηση
#1 Εκπαίδευση
Στον Τομέα της Εκπαίδευσης, ο φιλόλογος μπορεί να εργαστεί ως Δάσκαλος – Καθηγητής Αγγλικών είτε κάνοντας ιδιαίτερα είτε σε δομή
Πολλοί αναγνώστες μπορεί να απολαύσουν διαβάζοντας τον τίτλο. Όμως, οι σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας προσφέρουν το χαρτί διδακτικής επάρκειας, η οποία αποκτάται μόνο όταν παρακολουθούνται εκπαιδευτικά μαθήματα. Συγκεκριμένα, σε όλη τη διάρκεια σπουδών, οι φοιτητές πρέπει να παρακολουθήσουν οκτώ μαθήματα. Η διδακτική επάρκεια είναι απόδειξη νόμιμης διδασκαλίας, δίνοντας στον κάτοχο δυνατότητα να διδάξει στο δημόσιο, να έχει την δική του επιχείρηση διδασκαλίας ενώ, ανοίγει και καρτέλα σε πολλούς εκπαιδευτικούς οίκους, παίρνοντας έτσι εκπαιδευτικά βιβλία δωρεάν ή σε έκπτωση.
Παρόλο που αρκετοί μπορεί να πουν ότι δε χρειάζεται να τελειώσει κάποιος την Αγγλική για να διδάξει Αγγλικά, όλο και περισσότεροι φορείς προτιμούν μόνο τους αποφοίτους της Αγγλικής Φιλολογίας. Μη ξεχνάμε πως ήδη η διδαχή με τη χρήση του Proficiency είναι παράνομη και διώκεται ποινικά. Άρα, οι σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας είναι απαραίτητες.
#2 Marketing
Όλο και περισσότεροι απόφοιτοι εργάζονται στον τομέα του Marketing, καθώς έχον τις απαραίτητες γνώσεις όχι μόνο όσον αφορά τον λόγο αλλά και της pop κουλτούρας.
Έτσι μπορούν να συγγράψουν b2b (business2business) άρθρα, να ασχοληθούν με το brand management, και να σταθούν σε meeting σχετικά με τα digital media και την επιρροή τους στο προϊόν. Μέσα στον τομέα του marketing περιλαμβάνεται και η διαφήμιση. Μια από τις πιο καλοπληρωμένες δουλειές για έναν απόφοιτο Αγγλικής Φιλολογίας, οι διαφημιστές ασχολούνται με την έρευνα, τη συγγραφή, το σχεδιασμό καθώς και την διοίκηση ομάδας ατόμων που φροντίζει την καμπάνια. Αρετές, όπως η διαχείριση χρόνου και η ανάλυση διαφήμισης διδάσκονται στις σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας.
#3 Τουριστικά
Ο κλάδος του τουρισμού είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους στην Ελλάδα καθώς και αυτός που στηρίζει την οικονομία. Με την άριστη γνώση Αγγλικών, ο απόφοιτος θα μπορέσει να βρει δουλειά εύκολα, αλλά κυρίως σε υποδοχή, σε τουριστικά γραφεία, σε διαχείριση τουριστικών επιχειρήσεων αλλά και ως ξεναγός.
#4 Social Media Manager
Σύμφωνα με το ινστιτούτο Digital Marketing, ο Social Media Manager ελέγχει, διευθετεί, και δημιουργεί υλικό για τα social media της εταιρίας. Το μοντέρνο γραφείο τύπου του οργανισμού, φροντίζει η εικόνα του προϊόντος στα social media να είναι ανάλογη με αυτό που επιθυμεί ο πελάτης, είτε είναι προϊόν, είτε εταιρία, είτε ακόμα άνθρωπος. Για αυτό τον λόγο αποκαλούνται και συχνά διαχειριστές της κοινότητας (community manager).
#5 Δημοσιογράφος – Αρθρογράφος (Content Writer)
Οι σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας παρέχουν διδασκαλία εκπόνησης εργασιών, έρευνας πηγών αλλά και συγγραφής κειμένων, όλες απαραίτητες ικανότητες για το επάγγελμα της δημοσιογραφίας. Είτε σα χόμπι, είτε σαν αυτοτελής δουλειά, τα επαγγέλματα που βασίζονται στη γραφή χρειάζονται υπομονή, επιμονή και άριστες επικοινωνιακές δεξιότητες. Υπάρχει ζήτηση για γραφείς blog ενώ οι broadcasters σε κανάλια πρέπει να ξέρουν και Αγγλικά για να μιλούν με ξένους καλεσμένους. Είναι απαραίτητο να σημειωθεί πως σε όλα τα journalist και content writer internships στα site ευρέσεως δουλειάς, oı κάτοχοι πτυχίου Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας έχουν προτεραιότητα.
#6 Μεταφραστής – Διερμηνέας
Στα ελληνικά, η ονομασία της σχολής είναι Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας. Στα Αγγλικά όμως, ο τίτλος είναι English Language, Literature, and Education, with minors in Translation and Interpretive Studies. Αυτό θα πει πως αν και δίνεται έμφαση στη Γλωσσολογία, στη Λογοτεχνία και στην Εκπαίδευση, ένα σημαντικό κομμάτι του τομέα είναι η μετάφραση και η διερμηνεία, μαζί με όλα τα επαγγέλματα που συμπεριλαμβάνονται σε αυτά, όπως υποτιτλισμός, συγχρονισμός ήχου και εικόνας κτλ.
Συγκεκριμένα στις σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας περιλαμβάνονται τα μαθήματα “Λογοτεχνική Μετάφραση,” “Μετάφραση Γενικών Κειμένων,” “Θεσμοί της Ευρωπαϊκής ένωσης και Μετάφραση,” καθώς και μαθήματα που προστίθενται συνεχώς. Αξιοσημείωτη είναι συχνή και η διοργάνωση σεμιναρίων, συνεδρίων, αλλά και δράσεων γύρω από τον κλάδο.
Εν κατακλείδι, η σχολή διδάσκει και τη γλώσσα αλλά προσφέρει και την γνώση της μετάφρασης με αυτήν
#7 Copywriter
Έχεις αναρωτηθεί ποτέ ποιος γράφει ένα μενού, ένα subscription email, το κείμενο μιας ιστοσελίδας, ή ακόμα το κείμενο πάνω στη συσκευασία του σαμπουάν σου; Όλες αυτές οι ασχολίες είναι η δουλειά ενός copywriter. O copywriter δεν είναι ούτε διαφημιστής,, ούτε συγγραφέας, oύτε δημοσιογράφος, καθώς τα κείμενα του δεν είναι συχνά συναρπαστικά, δεν προέρχονται από φαντασία, και δεν κάνει έρευνα αντίστοιχα. Ωστόσο τα κείμενα του έχουν άμεσο στόχο την πώληση προϊόντων και υπηρεσιών, αφού ο καταναλωτής πάντα θα διαβάσει ένα μενού ή τα χαρακτηριστικά μιας καινούριας φωτογραφικής μηχανής πριν αγοράσει κάτι.
Έτσι, αν και το επάγγελμα δεν είναι γνωστό, είναι απαραίτητο σε κάθε κλάδο Πωλήσεων
#8 Συντάκτης (Content Editor)
Ο συντακτης διορθώνει, ξαναγράφει και επιβλέπει τη συγγραφή ενός κείμενο με προοπτική την επικείμενη έκδοση του. Προσφέρει διαρκή καθοδήγηση στον συγγραφέα προκειμένου να δημιουργήσουν μαζί ενώ συναρπαστικό ανάγνωσμα, επισημαίνοντας τυχόν παρεκτροπές στη ροή αλλά και συμβουλεύοντας ως προς την πλοκή. Για αυτό όλοι οι συγγραφείς ευχαριστούν τους εκδότες τους, λέγοντας ότι έγραψαν μαζί το βιβλίο- τεχνικά το έκαναν!
Επομένως, ο συντάκτης χρειάζεται να λατρεύει το διάβασμα, να κατανοεί πλήρως τα τεχνάσματα του λόγου, αλλά και να έχει λογοτεχνικές γνώσεις. Δεν είναι τυχαίο που ο Sam Parker, αρχισυντάκτης της Penguins Publishers αλλά και η Maruyse Rucci, η αρχισυντάκτης της Simon and Schuster, έχουν σπουδές Αγγλικής Φιλολογίας
#9 Δημόσιες Σχέσεις (PR)
Οι εργαζόμενοι στον τομέα δημοσίων σχέσεων ασχολούνται με την προβολή ενός προϊόντος, μιας εταιρίας ή ενός ανθρώπου στο κοινό του. Πιο ειδικά, ασχολούνται με την διατήρηση μιας επικερδούς εικόνας, πολλές φορές χωρίς να διστάζουν να δημιουργούν ψεύτικες καταστάσεις προκείμενου να κινήσουν ενδιαφέρον. Η διοργάνωση γεγονότων, η προετοιμασία αναγγελιών τύπου, η διαρκής συγγραφή αναφορών, η έρευνα τάσεων, και η αψεγάδιαστη ομιλία της Αγγλικής αποτελούν απαραίτητες προϋποθέσεις της δουλειάς
#10 Υπεύθυνος Επικοινωνίας (Communications Officer)
Αυτό το φαινομενικά παράξενο επάγγελμα, είναι απαραίτητο για τη σωστή και σταθερή στελέχωση μια εταιρίας. Είναι μια υποκατηγορία του τομέα ανθρωπίνου δυναμικού που ασχολούνται με τη σωστή επικοινωνία μεταξύ των διαφόρων τμημάτων μιας εταιρίας. Απαντούν συχνά σε ερωτήσεις από media outlets σχετικά το προσωπικό, βοηθούν στον συντονισμό ομιλιών, αλλά και συνεργάζονται συχνά με τη διοίκηση.
Ως αποτέλεσμα, πρέπει να είναι επικοινωνιακοί, με σπουδές Αγγλικής γλώσσας, και άριστες ικανότητες γραφής και υπολογιστικής επάρκειας. Εξάλλου, η εταιρία βασίζεται σε αυτούς.
Πηγές