Σίγουρα θα έχεις παρατηρήσει τυχαία κάποιο βίντεο στο YouTube, όπου μια όμορφη κοπέλα -μέσω του προσωπικού της λογαριασμού- δοκιμάζει μια ποικιλία καλλυντικών, παρουσιάζοντας ταυτόχρονα στο κοινό της κάποιες τεχνικές βαψίματος.
Στο τέλος του βίντεο, η κοπέλα καλεί τους viewers της (που πολλές φορές ο αριθμός τους ξεπερνάει αυτόν του εκατομμυρίου) να αγοράσουν τα συγκεκριμένα καλλυντικά, προκειμένου να αποκτήσουν το ίδιο αισθητικό αποτέλεσμα με αυτό που μόλις παρακολούθησαν. Όταν η προτροπή αυτή, είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της YouTuber και μιας επώνυμης μάρκας, τότε σε καλωσορίζουμε στον κόσμο του influencer marketing.
Μετά από την ανάγνωση του άρθρου αυτού ίσως αναθεωρήσεις σε ένα βαθμό την εξιδανικευμένη προσδοκία που μπορεί να έχεις ότι τα social media θα μπορούσαν να αποτελέσουν και για σένα, όπως και για τόσους άλλους, ένα εξασφαλισμένο περιβάλλον επαγγελματικής αποκατάστασης, σε περίπτωση που αυτό δεν πραγματωθεί στο real life σου μετά το πέρας των σπουδών σου ή και πριν.
Γρήγορη Πλοήγηση
Γιατί να σπουδάσω, αφού υπάρχει το Instagram;
Είναι αλήθεια πως την τελευταία δεκαετία το social media marketing έχει συμβάλει θεαματικά στην εκτόξευση των πωλήσεων και της επισκεψιμότητας του site μιας εταιρείας, καθώς και στην ανάδειξη των λεγόμενων “influencers” που αναλαμβάνουν το ρόλο του προωθητή του συγκεκριμένου brand. Όσο αυξάνονται τα κλικαρίσματα και οι προβολές του ατόμου αυτού, τόσο ανεβαίνει και το κασέ του. Χιλιάδες followers, εύκολα λεφτά από την άνεση του σπιτιού, δωρεάν ταξίδια ή εκπτωτικά κουπόνια, φήμη, αψεγάδιαστη εικόνα. Επομένως, οι μακροχρόνιες και επιβαρυντικές, για τον οικογενειακό προϋπολογισμό, σπουδές είναι αρκετές για να ανταγωνιστούν το εκκολαπτόμενο θηρίο του social media marketing στη ζούγκλα της αγοράς; Είναι εύλογο να τίθεται μέσα σου αυτό το δίλημμα και να σε ωθεί προς εξωακαδημαϊκούς επαγγελματικούς προσανατολισμούς.
Σκέψου όμως το εξής: υπάρχουν προοπτικές μακροχρόνιας απασχόλησης σε αυτόν τον κλάδο και τί δυνατότητες εξέλιξης αναδύονται; Όπως και σε πολλά άλλα πράγματα σ’ αυτή τη ζωή, έτσι και στο social media promotion πάντα θα υπάρχει κάποιος νεότερος/η, ομορφότερος/η και δημοφιλέστερος/η από σένα, αφού τέτοιου είδους εργασιακά περιβάλλοντα καλλιεργούν και βασίζονται στο εφήμερο. Σταδιακά παρατηρείται κορεσμός και σε αυτόν το χώρο με αμφίβολες προοπτικές αντοχής στο χρόνο, καθώς ενδέχεται να εξελιχθεί όχι σε επάγγελμα του μέλλοντος, αλλά απλώς σε μια νέα τάση της εποχής.
Ας βάλουμε και την αμοιβή στην εξίσωση
Από τη στιγμή που υπάρχει αμοιβή θεωρείται μεν επάγγελμα όπως και τα υπόλοιπα, ωστόσο μια αμοιβή η οποία δεν είναι μηνιαίως σταθερή, καθώς αυτή μεταβάλλεται και καθορίζεται από τον αριθμό των followers που θα έχεις καταφέρει να “κατακτήσεις” και τις προωθήσεις των προϊόντων που θα σου έχουν ανατεθεί από το brand με το οποίο συνεργάζεσαι. Κι αν αυτές δεν είναι αρκετές για τα standards της εταιρείας σου; Το ρισκάρεις ; Όσο για την ασφαλιστική σου κάλυψη, κατά πόσο είναι εξασφαλισμένη;
Η θυσία και το κέρδος
Επίσης, πόσο πρόθυμος/η είσαι να θυσιάσεις το απόρρητο της ιδιωτικής σου ζωής στο βωμό του κέρδους ; Κάθε φορά που θα διασκεδάζεις με τους φίλους σου σε ένα μαγαζί, θα πίνεις ένα καφέ ή θα φοράς ένα ρούχο, θα βρίσκεσαι εν ώρα εργασίας, αφού θα καλείσαι να δημιουργείς και το ανάλογο post στο λογαριασμό σου προκειμένου να ενισχύσεις το profile σου και να προωθήσεις το προϊόν που έχεις αναλάβει. Όπως αναφέρει και το site GROW-DIGITAL.GR στο άρθρο του {«Τι Είναι το Influencer Marketing ; (και πώς θα βρείς τους σωστούς influencers)}: Εάν οι influencers δεν είναι ενεργοί στα social media, δεν δημιουργούν περιεχόμενο ή δεν καθιστούν τον εαυτό τους ως «expert» στη συνείδηση του κοινού, πιθανότατα να μην κάνουν πολλά για το brand σου, κυρίως από την άποψη του awareness.
Follow the Right Direction
Ωστόσο υπάρχει και η θετική όψη, καθώς ο χώρος των social media (πέρα από τις προωθήσεις) καλλιεργεί και εξαιρετικές προοπτικές ταχέως αναπτυσσόμενων επαγγελμάτων και στο τώρα και κυρίως στο μετά. Με τη χρήση τους να εμφανίζει εκρηκτικά ποσοστά, η ανάγκη για εξειδίκευση κάνει την εμφάνισή της και οι δυνατότητες απασχολησιμότητας προδιαγράφουν ευοίωνο το μέλλον. Θέσεις όπως αυτές του blogger/copywriter, digital marketing specialist, e-commerce manager, graphic designer, social media analyst κ.α. απαιτούν όχι μόνο την ακαδημαϊκή σου προετοιμασία, αλλά και την προσωπική σου προσπάθεια προκειμένου να χτίσεις βιογραφικό με πολυετή και αξιόλογη εμπειρία για να επιβιώσεις, να γίνεις ο καλύτερος/η στο είδος σου και να ξεχωρίσεις.
Γίνε Follower του Εαυτού σου
Επομένως, αν θες να δημιουργείς τάσεις και όχι απλώς να ακολουθείς, επηρεαζόμενος/η από τα πρότυπα, και στις περισσότερες των περιπτώσεων, ανθυγιεινά μοτίβα συμπεριφοράς, που προβάλλονται και υποσυνείδητα επιβάλλονται από τα εκάστοτε accounts, το “FOLLOW YOUR DREAMS” είναι μονόδρομος. Ανακάλυψε τα ενδιαφέροντα και τις κλίσεις σου, αναζήτησε τη σχολή που θα τα καλύπτει, κυνήγησε ή και δημιούργησε τις ευκαιρίες που θα σε αναδείξουν και ως επαγγελματία και ως άνθρωπο. Γίνε ΕΣΥ το πρότυπο που θα εμπνεύσει και τον εαυτό σου και τους υπόλοιπους (συνομηλίκους και μη), απομακρύνσου από την εφήμερη και πλασματική αίγλη των social media και θυμήσου:
Όποιος θέλει το μέλι πρέπει να έχει το θάρρος να αντιμετωπίσει και τις μέλισσες!
2 Comments
Comments are closed.
[…] τις βασικές γνώσεις marketing ώστε να μπορέσει να προωθήσει τη δουλειά […]
[…] Πρέπει να αποκτήσεις skills πάνω στον Τομέα Marketing, στα social media κ.τ.λ. Δεν χρειάζεται μεταπτυχιακό ή διδακτορικό, αλλά […]