Η αλήθεια είναι πως όλα όσα κάνετε και είναι ορατά στους άλλους ανθρώπους με κάποιο τρόπο – είτε στην πραγματική ζωή είτε στο διαδίκτυο – θα επηρεάσουν την προσωπική σας παρουσία. Είναι σημαντικό, επομένως, να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε μέτρα για να μεταφέρετε τα σωστά μηνύματα. Οι συγγραφείς εφαρμόζουν τις αρχές της διαχείρισης έργων στο προσωπικό branding και περιγράφουν έξι αρχές που πρέπει να ακολουθήσετε:
- Προσδιορίστε τον σκοπό σας
- Αποφασίστε για την επένδυσή σας
- Ξεκαθαρίστε τα οφέλη – και πώς θα τα παρακολουθείτε.
- Προσδιορίστε τα ενδιαφερόμενα μέρη σας.
- Καθορίστε τους πόρους και τα παραδοτέα σας.
- Καθορίστε το σχέδιό σας.
Πλέον, οι περισσότεροι επαγγελματίες αναγνωρίζουν την αξία μιας ισχυρής προσωπικής παρουσίας. Εξάλλου, αν δεν συνδέεστε με συγκεκριμένες αντιλήψεις, δυνατά σημεία ή χαρακτηριστικά ή απόψεις, τότε μάλλον είστε αόρατοι μέσα στον οργανισμό σας. Αυτό μπορεί να είναι αρκετό για εκεί που βρίσκεστε τώρα, αλλά αν θέλετε να προοδεύσετε, θα πρέπει να ξεχωρίσετε με κάποιον τρόπο. Αντιθέτως, αν έχετε μια ισχυρή προσωπική παρουσία, οι άνθρωποι συχνά σας αναζητούν για τυχόν ευκαιρίες ή θέλουν να συνεργαστούν μαζί σας συγκεκριμένα. Μια ισχυρή προσωπική παρουσία αποτελεί μια μορφή εξασφάλισης καριέρας.
Αλλά αρκετοί από εμάς αισθανόμαστε πολύ απασχολημένοι για να ασχοληθούμε με την καλλιέργεια μιας ισχυρής προσωπικής παρουσίας, ακόμη και αν γνωρίζουμε ότι θα ήταν επωφελές μακροπρόθεσμα. Μέσα στον συνωστισμό από συναντήσεις, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλες υποχρεώσεις, πώς μπορούμε να βρούμε χρόνο για να σημειώσουμε πρόοδο σε αυτόν τον κρίσιμο τομέα;
Μια λύση είναι να εφαρμόσετε τις αρχές της διαχείρισης έργων στις προσπάθειες της προσωπικής σας παρουσίας. Βασιζόμενοι στο έργο της Dorie για το πώς να επαναπροσδιορίσετε την προσωπική σας παρουσία και στο υπόβαθρο του Antonio στη διαχείριση έργων, αναπτύξαμε ένα πλαίσιο που μπορεί να σας φανεί χρήσιμο καθώς ξεκινάτε το σημαντικό έργο της αναγνώρισης της εξειδίκευσής σας.
Δεν μεταφέρεται κάθε στοιχείο της διαχείρισης έργων τέλεια στην προσωπική παρουσία – για παράδειγμα, στην προσωπική παρουσία, ο “χορηγός έργου” σας είναι σχεδόν πάντα ο ίδιος σας ο εαυτός! Παρακάτω θα βρείτε έξι βασικές αρχές διαχείρισης έργων που μπορείτε να ακολουθήσετε για να εξασφαλίσετε την πιθανή επιτυχία των προσπαθειών σας για προσωπικό branding, παρά τους περισπασμούς και την πολυπραγμοσύνη που βιώνει σχεδόν κάθε επαγγελματίας.
Γρήγορη Πλοήγηση
Προσδιορίστε τον σκοπό σας.
Η ανάπτυξη και η τελειοποίηση της προσωπικής σας παρουσίας απαιτεί χρόνο – και σχεδόν ποτέ δεν είναι “επείγουσα”. Γιατί λοιπόν να ασχοληθείτε; Είναι σημαντικό να ξεκαθαρίσετε τον σκοπό σας πριν ξεκινήσετε, διαφορετικά τα κίνητρά σας είναι πιθανό να εξασθενήσουν γρήγορα όταν εμφανιστεί η πίεση του χρόνου. Μια εύκολη μέθοδος για να βρείτε τον σκοπό του έργου της προσωπικής σας παρουσίας είναι να αναρωτηθείτε μερικές φορές: “Γιατί κάνω αυτό το έργο;”.
Μια πιθανή απάντηση είναι: να αναγνωριστεί η εξειδίκευσή μου. Τότε αναρωτηθείτε ξανά: Γιατί θέλετε να αναγνωριστείτε για την τεχνογνωσία σας; Μπορεί να απαντήσετε: Για να έχετε μεγαλύτερο αντίκτυπο στον τομέα των πωλήσεων. Και πάλι – γιατί; Η απάντηση μπορεί να είναι οτιδήποτε, από το να εξασφαλίσετε την οικογένειά σας μέχρι το να φτάσει το προϊόν ή η υπηρεσία σας στα χέρια περισσότερων ανθρώπων. Δεν υπάρχουν λανθασμένες απαντήσεις, αλλά είναι σημαντικό να καταλάβετε τα κίνητρά σας και πόσο σημαντικό είναι για εσάς. Αν μετά την άσκηση δεν καταλήξετε σε κάτι σχετικό – κάτι που θα σας παρακινήσει να εργαστείτε πάνω σε αυτό – τότε σας συνιστούμε να μην ξεκινήσετε το έργο.
Αποφασίστε για την επένδυσή σας.
Πόσο θα κοστίσει το έργο; Αν μιλάμε για ένα εταιρικό έργο, το κόστος μπορεί να μετρηθεί σε χρόνο του ανθρώπινου δυναμικού, διαφημιστική δαπάνη, έρευνα και ανάπτυξη, κατασκευή πρωτοτύπων, λογισμικό, κατασκευή και άλλα.
Όταν πρόκειται για την προσωπική σας παρουσία, παρόλο που μπορεί να υπάρξουν κάποιες επενδύσεις (μπορεί να αποφασίσετε ότι είναι χρήσιμο να δημιουργήσετε έναν προσωπικό ιστότοπο, για παράδειγμα), το μεγαλύτερο μέρος της επένδυσής σας θα είναι με τη μορφή του χρόνου σας. Ενδεικτικά, μπορεί να αποφασίσετε να επικεντρωθείτε στη δημιουργία του δικτύου σας, στη δημιουργία περιεχομένου (όπως η έναρξη ενός ιστολογίου) ή στην καλλιέργεια κοινωνικής απόδειξης. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσετε ότι η οικοδόμηση ενός ισχυρού προσωπικού brand είναι ένα έργο που θα χρειαστεί χρόνια για να ολοκληρωθεί με τη μορφή που θα θέλατε. Για παράδειγμα, ο Antonio εργάζεται συντονισμένα για το brand του από το 2012.
Στο βιβλίο της “The Long Game: How to Be a Long-Term Thinker in a Short-Term World”, η Dorie παρατηρεί ότι συχνά χρειάζονται δύο με τρία χρόνια προσπάθειας για να επιτύχεις έστω και μικρή αναγνώριση για τη δουλειά σου, και πέντε χρόνια ή και περισσότερα για να επιτύχεις ουσιαστική αναγνώριση. Είναι μακρύς ο δρόμος και μπορεί να αποφασίσετε ότι δεν αξίζει τον κόπο για εσάς, ή τουλάχιστον όχι αυτή τη στιγμή. Είναι, επίσης, πιθανό να αποφασίσετε ότι ο χρόνος θα περάσει ούτως ή άλλως, οπότε είναι σημαντικό να ξεκινήσετε τώρα. Όπως και να έχει, είναι σημαντικό να αναγνωρίζετε και να επιλέγετε προληπτικά την επένδυση στην οποία δεσμεύεστε.
Ξεκαθαρίστε τα οφέλη – και πώς θα τα παρακολουθείτε.
Εδώ τίθεται ένα βασικό ερώτημα για κάθε διαχειριστή έργου: Πώς θα ξέρετε ότι επιτύχατε; Τι θα έχει συμβεί και μέχρι πότε;
Για παράδειγμα, μπορεί να επιδιώκετε οφέλη όπως έσοδα (περισσότεροι πελάτες σας αναζητούν λόγω της δυνατής επωνυμίας σας)- αντίκτυπο (σας προσφέρεται η ευκαιρία να γράψετε ένα βιβλίο ή μια στήλη για ένα έντυπο υψηλού προφίλ)- ή εξέλιξη καριέρας (σε έναν πολυσύχναστο τομέα, επιλέγεστε για την πολυπόθητη προαγωγή).
Η οικοδόμηση μιας ισχυρής προσωπικής παρουσίας είναι μια διαδικασία που διαρκεί πολλά χρόνια. Τα οφέλη σπάνια προκύπτουν μέσα σε εβδομάδες ή ακόμη και μήνες. Αλλά για να διατηρήσετε το κίνητρό σας κατά τη διάρκεια της διαδικασίας, είναι απαραίτητο να αναπτύξετε μια υπόθεση (ίσως μέσω συζητήσεων με συναδέλφους των οποίων την πορεία σταδιοδρομίας θαυμάζετε ή ερευνώντας τις βιογραφίες ανθρώπων που δεν γνωρίζετε) για το πόσο καιρό υποψιάζεστε ότι θα διαρκέσει το έργο σας. Εξίσου σημαντικό, θα πρέπει να εντοπίσετε μικρά σημάδια προόδου που θα παρακολουθείτε κατά μήκος της διαδρομής (η Dorie το αποκαλεί αυτό “ψάχνοντας για τις σταγόνες της βροχής”), ώστε να μπορείτε να ελέγχετε περιοδικά την πρόοδό σας σε σχέση με τους στόχους σας – και να γιορτάζετε τις νίκες σας.
Προσδιορίστε τα ενδιαφερόμενα μέρη σας.
Η οικοδόμηση μιας ισχυρής προσωπικής παρουσίας μπορεί να φαίνεται σαν ένα έργο που αφορά μόνο εσάς – αλλά στην πραγματικότητα, αξίζει να σκεφτείτε εκτενώς τους ενδιαφερόμενους που μπορεί να επηρεαστούν. Το αφεντικό σας, για παράδειγμα, μπορεί να αισθάνεται απειλή ή να ανησυχεί ότι σχεδιάζετε να εγκαταλείψετε τη δουλειά σας, αν ξαφνικά αρχίσετε να δραστηριοποιείστε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή να λάβετε μέτρα για να αυξήσετε το προφίλ σας. Όπου είναι δυνατόν, είναι σημαντικό να τους κρατάτε ενήμερους για τους στόχους σας και να ζητάτε την υποστήριξή τους.
Ομοίως, είναι χρήσιμο να προσδιορίσετε ποιους θα θέλατε να προσεγγίσετε με τη νέα ισχυρή προσωπική σας παρουσία. Για παράδειγμα, μπορεί να αποφασίσετε ότι θα θέλατε να αναγνωριστείτε για την εξειδίκευσή σας όχι μόνο μέσα στην εταιρεία σας, αλλά και στον τομέα σας, οπότε μπορείτε να σκεφτείτε τρόπους για να κερδίσετε την προσοχή, όπως να ζητήσετε να μιλήσετε σε συνέδρια ή να γράψετε για κλαδικές εκδόσεις. (Φυσικά, είναι σημαντικό να γνωρίζετε εκ των προτέρων τις οδηγίες και τις πολιτικές επικοινωνίας της εταιρείας σας).
Καθορίστε τους πόρους και τα παραδοτέα σας.
Εδώ είναι το (εκνευριστικό) πράγμα σχετικά με τη διαχείριση έργων: Τα έργα υλοποιούνται από ανθρώπους και δεν μπορούν να αυτοματοποιηθούν. Επομένως, η διασφάλιση ότι έχετε αρκετό χρόνο για να αφιερώσετε στην οικοδόμηση και τη διαχείριση της προσωπικής σας μάρκας είναι το κλειδί. Στις περισσότερες περιπτώσεις, πριν ξεκινήσετε το έργο, σας συνιστούμε να σταματήσετε μία ή δύο δραστηριότητες που κάνετε αυτή τη στιγμή. Ίσως αυτό να σημαίνει ότι πρέπει να μειώσετε τις εθελοντικές σας δραστηριότητες, ή να εγκαταλείψετε το αθλητικό σας πρωτάθλημα, ή να αναγνωρίσετε ότι δεν θα μάθετε πραγματικά ιταλικά φέτος. Αλλά το να δώσετε στον εαυτό σας επαρκείς πόρους -δηλαδή χρόνο- για να αφοσιωθείτε στο νέο σχέδιο είναι ένα ουσιαστικό σημείο εκκίνησης.
Είναι, επίσης, σημαντικό να κατανοήσετε τα παραδοτέα για τα οποία θα είστε υπεύθυνοι. Όλα τα έργα υπάρχουν για να αναπτύξουν κάτι – συχνά κάτι νέο – με τη μορφή αποτελεσμάτων και παραδοτέων. Στην περίπτωση της ενίσχυσης της προσωπικής σας παρουσίας, αυτό μπορεί να έχει τη μορφή της έναρξης ενός podcast, της ίδρυσης μιας ομάδας δικτύωσης, της έναρξης μιας παράλληλης συναυλίας διδασκαλίας σε ένα τοπικό πανεπιστήμιο κ.λπ.
Καθορίστε το σχέδιό σας.
Τέλος, πρέπει να αναρωτηθείτε: Πώς και πότε θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες; Κάθε διαχειριστής έργου θα σας πει ότι τα έργα έχουν μια φυσική ροή. Υπάρχει μια χαλαρή αίσθηση στην αρχή του έργου, καθώς το τέλος φαίνεται μακρινό. Το άγχος αρχίζει να εμφανίζεται καθώς το έργο κινείται προς το μέσο της διαδρομής και οι ομάδες συνειδητοποιούν ότι οι προθεσμίες πλησιάζουν γρήγορα. Προς το τέλος του έργου, όλοι βρίσκονται σε έναν τρελό αγώνα για να τελειώσουν τα πράγματα. Μια βασική εργασία των διαχειριστών έργων είναι η τμηματοποίηση των έργων σε μικρότερα παραδοτέα με προθεσμίες, ώστε να μειωθεί αυτό το φαινόμενο.
Με την τμηματοποίηση του έργου στα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να ολοκληρωθούν σε εβδομαδιαία ή δεκαπενθήμερη βάση και στη συνέχεια με ειλικρινείς συζητήσεις σχετικά με το τι πέτυχαν κατά τη διάρκεια αυτών των περιόδων, οι ομάδες κρατούν τον εαυτό τους υπόλογο, εστιάζοντας σε αυτό που πρέπει να κάνουν. Η εμπέδωση της συνήθειας να αναλαμβάνετε και να επανεξετάζετε τις δεσμεύσεις κάθε εβδομάδα είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επικεντρωθείτε σε ό,τι είναι σημαντικό και να έχετε μια σαφή εικόνα για το τι γίνεται.
Η ανάπτυξη ενός τακτικού χρονοδιαγράμματος είναι σημαντική για το έργο της προσωπικής σας παρουσίας, διότι διασφαλίζει ότι, ακόμη και αν είστε απασχολημένοι, οι πιο σημαντικές εργασίες δεν θα ξεφύγουν από το ραντάρ σας. Για παράδειγμα, καθιερώστε έναν εβδομαδιαίο έλεγχο της κατάστασης του έργου της προσωπικής σας παρουσίας, την ίδια ημέρα και ώρα της εβδομάδας. Ή δημοσιεύστε τις νέες αναρτήσεις σας στο ιστολόγιό σας την ίδια ώρα κάθε εβδομάδα, την ίδια ημέρα. Ή προγραμματίστε έναν καφέ δικτύωσης κάθε Παρασκευή απόγευμα. Αυτές οι μικρές συνήθειες θα σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε συνήθειες (σε εσάς) και προσδοκίες (στους άλλους), οδηγώντας σε ταχύτερη αναγνώριση του παρουσίας που δημιουργείτε.
Ποτέ δεν μπορούμε να ελέγξουμε πλήρως το πώς μας βλέπουν οι άλλοι. Αλλά όταν διαχειρίζεστε την καλλιέργεια της προσωπικής σας παρουσίας σαν ένα έργο -που είναι γεμάτο με έναν συναρπαστικό σκοπό, φιλόδοξους στόχους, ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα και σαφή παραδοτέα- οι πιθανότητες επιτυχίας στην ανάπτυξη μιας φήμης για την οποία μπορείτε να είστε περήφανοι θα είναι πολύ μεγαλύτερες.