Το Google είναι ίσως η πιο γνωστή μηχανή αναζήτησης ιστοσελίδων. Σε κάθε μηχανή αναζήτησης συνήθως κρύβεται από πίσω ένας SEO Specialist. Έχεις σκεφτεί ποτέ με ποιον τρόπο αποφασίζει ποια ιστοσελίδα θα είναι πρώτη και ποια δεύτερη;
Το Seach Engine Optimization (SEO) αφορά την βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων, με στόχο την επίτευση υψηλότερης θέσης σε ένα google search. Όλες οι τεχνικές και οι διαδικασίες για την επίτευξη αυτού του στόχου υλοποιούνται από τον SEO Specialist και είναι στην πραγματικότητα ένα παιχνίδι λέξεων και φράσεων.
Έχει άμεση σχέση με την Φιλολογία και στα επόμενα λεπτά θα αναλύσουμε αυτό το επάγγελμα και θα σου παρουσιάσουμε τα πάντα που πρέπει να ξέρεις και πως να ξεκινήσεις.
Σύντομη περιγραφή
Το S.E.O. ή αλλιώς Search Engine Optimization αφορά όλες τις τεχνικές που μπορείς να κάνεις σε μια ιστοσελίδα ή web εφαρμογή για μια καλύτερη θέση στα οργανικά αποτελέσματα της Google. Με απλά λόγια, ο στόχος είναι να φτασεις στην no1 θέση των αποτελεσμάτων της Google.
Ο στόχος ενός e-shop είναι να πουλά ποιϊόντα. Για να πουλά προϊόντα πρέπει να εμφανίζεται σε σχετικά υψηλή θέση στα αποτελέσματα της Google. Όταν για παράδειγμα ψάχνεις “άσπρο γυναικείο παπούτσι”, συνήθως θα μεταβείς σε κάποιο από τα 5 πρώτα αποτελέσματα.
Το ίδιο ακρι΄βώς συμβαίνει και με όσους εργάζονται ως bloggers.
Το πρόβλημα λοιπόν που καλείται να λύσει ένας SEO Specialist, είναι η βελτίωση της θέσης στα google search. Αυτό θα οδηγήσει σε παραπάνω επισκέπτες και αυτό σε περισσότερες αγορές. Το επάγγελμα του SEO Specialist, εστιάζει τόσο στον τομέα της Φιλολογίας, όσο και στο Marketing.
Κάποιες από τις ενέργειες που καλείται να κάνει ένας SEO Specialist είναι:
- Η διαμόρφωση του τίτλου σε ένα άρθρο με πιο δυναμικές και ελκυστικές για click λέξεις.
- Η επεξεργασία ενός κειμένου και μετατροπή του σε SEO friendly κείμενο ακολουθώντας κάποιους κανόνες (όπως ακριβώς ακολουθείς και για την γραματική).
- Η βελτιστοποίηση των εικόνων (σε μέγεθος)
- Ανάλυση λέξεων – κλειδιών βάση του στόχου της επιχείρησης.
Κύριες αρμοδιότητες
Κάποιες από τις καθημερινές αρμοδιότητες του SEO Specialist είναι:
- Έρευνα, μελέτη και ανάλυση ανταγωνισμού.
- Συνεργασία με την ομάδα ανάπτυξης, για την βέλτιστη εφαρμογή των SEO πρακτικών.
- Βελτιστοποίηση των sitemaps, robots.txt αρχείου, των response code των σελίδων, meta data, internal linksing, schema markup, core web vitals.
- Εκτέλεση SEO Audits και ανάλυση των αποτελεσμάτων.
- Σχεδιασμός, εκτέλεση και διαχείριση καμπάνιας.
- Επιμέλεια του περιεχομένου σε CMS (Content Management Systems) για την βελτίωση του ranking.
- Παρακολούθηση, αναφορά και ανάλυση εργαλείων ανάλυσης ιστού.
- Βελτιστοποίηση κειμένου και σελίδων προορισμού για μάρκετινγκ μηχανών αναζήτησης
- Διεξαγωγή συνεχούς εντοπισμού, διεύρυνσης και βελτιστοποίησης λέξεων-κλειδιών
- Συνεργασία με τις ομάδες σύνταξης και μάρκετινγκ για την εφαρμογή SEO στη δημιουργία περιεχομένου και στον προγραμματισμό περιεχομένου
- Υποβολή προτάσεων για την πραγματοποίηση αλλαγών στην αρχιτεκτονική, το περιεχόμενο, τους συνδέσμους και σε άλλα στοιχεία του ιστότοπου, με στόχο τη βελτίωση των θέσεων SEO για τις επιθυμητές λέξεις-κλειδιά.
Απαιτούμενα προσόντα
Κάποια από τα βασικά προσόντα που αναγράφονται σε πολλές θέσεις εργασίας με τον τίτλο SEO Specialist είναι:
- Πρακτική εμπειρία χρήσης του Google Analytics, Google Tag Manager, Google Search Console, NetInsight, Omniture, WebTrends. (μπορείς να λάβεις επι΄μόρφωση από διάφορα δωρεάν σεμινάρια αλλά και youtube)
- Εμπειρία στη χρήση εργαλείων διαχείρισης προσφορών (π.χ. Click Equations, Marin, Kenshoo, Search Ignite)
- Εμπειρία στα πειράματα μεταβλητών A/B και πολλαπλών μεταβλητών
- Γνώση χρήσης HTML, CSS, ανάπτυξης και περιορισμών JavaScript
- Γνώση των παραγόντων κατάταξης και των αλγορίθμων των μηχανών αναζήτησης
- Δεξιότητα δημιουργίας μοντέλων και reports σύμφωνα με τις ανάγκες.
- Ικανότητα διαχείρισης χρόνου και εργασιών.
- Αναλυτικός τρόπος σκέψης και προσέγγισης προβλημάτων.
Θέσεις εργασίας
Ανακάλυψε θέσεις εργασίας για το επάγγελμα του SEO Specialist μέσα από τις μηχανές αναητησης θέσεων εργασίας του FutureGeneration.
One Comment
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.
[…] #4 Social Media Manager […]